Er is al veel geschreven over deze foutcode en de waarschijnlijk daarbij horende oplossing.
In 9 van de 10, is dit terug te voeren op de magneetklep die de variabele instelling van de turbo aanstuurt.
Nu mijn specifieke opmerking: Bij mij is dit probleem opgetreden nadat ik de motor bij het wegrijden af heb laten slaan.
Ik kan zelf geen aanleiding bedenken, dat dit nu de magneetklep moet zijn.
Ga morgen een en ander uitsluiten onder andere magneetklep.
Probleem is dat als ik vermogen vraag in 4 of 5, de compu in noodloop gaat.
Moet er wel bijvertellen dat motor een 110pk tdi net is gechipt.
De turbodruk bedraagt net voor het instorten 2350mbar.
Zou het ook kunnen zijn dat de snelle chip voor teveel druk zorgt?
Suggesties welkom.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik had hetzelfde probleem en heb alle vacuum slangen vervangen bij turbo N75(magneet klep) naar de computer en druksensor.
Spuit ook even wat W40 in de magneet klep (deze kan blijven plakken)
Succes
Oke ga ik doen, want vervangen van de magneet klep vandaag bracht geen uitkomst.
Compu weer uitgelezen met name turbo druk en die blijfd oplopen bij volgas tot zo,n 2365mbar.
En dan is het gebeurt met de pret.
Als er niet volgas gereden wordt regeld de turbo, de druk wel terug. (lijkt ieder geval zo, als we de compu waardes juist interpreteren)
Morgen nieuwe ronde, alle slangen doorblazen.
20 jaar
Ik denk dat de schoepen van de turbo met varibele geometrie vastzitten door roetaanslag.
Bedankt voor reactie,
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat er inderdaad sprake is van schoepe verstelling bij de 110 pk/
Nu was ik bij een audi garage, en die beweerde dat zowel de 90 als de 110 pk versie, een gewone wast gate heefd.
En dus geen schoepe verstelling,
toen ging bij mij eigenlijk het lampje uit.
Dit temeer omdat deze garage veel ervaring heefd met audi, en ik er dus van uit moet gaan, dat deze man weet waar hij over praat.
Wie zit er goed, de garage of ik?????
20 jaar
Als je in de turbo kunt kijken zie je als het ware dubbele schoepen zitten, is dit het geval dan is een met variabele geometrie. Ik heb zelf 2 gehad dus turbo revisie
Hee bedankt voor de snelheid,
Heb zelf een oude 110pk turbo op de kop getikt en daar zitten inderdaad dubbele schoepen in.
Dit zal dus bij mij ook het geval zijn.
Als ik bij de defecte turbo het asje wat normaal aan de vacuumdoos vastzit op en neer beweeg, zie ik niets gebeuren met de schoepen.
Klopt dit of is dit te wijten aan het defect?
Overigens hebben we een laptop aangesloten op de compu, en daar lijkt de turbodruk wel terug te regelen.
Totdat het moment komt van tijdje volgas in 4 of 5, dan gaat de totale druk naar 2.365 en is het over met de pret.
We vervangen alle slangetjes en als het er dan nog niet uit is, moeten we inderdaad richting de drukdoos of turbo.
Alvast bedankt
20 jaar
Het lijkt me echt verstandiger om dit door de specialist te laten doen als het fout gaat weet je zelf wel wat er gebeurt.
groetjes.
ik weet niet of het probleem al opgelost is? Is dit niet het geval, of heb je dit probleem nog eens voor, moet je het volgende proberen. Daar de variabele schoepen inderdaad vast komen zitten door roet aanslag, moet je motor inwendig reinigen. Je zorgt dat je brandstoftank bijna leeg is en doet er een dieselspoeling (kent of dergelijke)in. Vervolgens ga je een flink ritje maken, je zal merken dat het probleem na een tijdje verdwenen is. Het produkt op zich komt niet in de turbo, maar de dampen zorgen er voor dat de roetaanslag los komt.
Je kunt dus best regelmatig (1x jaarlijks) de motor reinigen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
We hebben een Audi tdi 110 pk motor met het volgende probleem
auto trekt normaal goed alleen af en toe is het in een keer gebeurd
met de trektkracht, auto gaat in noodloop, contact aan uit en auto trekt weer, en geeft foutcode 00575,(Spruitstuk regel verschil)
De turbodruk bedraagt net voor het instorten 1450mbar.Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
18 jaar
Ik heb laatst een A4 van 2003 met ook zo'n
probleem uitgelezen en deze bereikte
een turbodruk bij 3000 tpm in de 3e
versnelling met plankgas een turbodruk van
2900 mbar. Ook noodloop dus. Zo hoog had
ik het nog nooit meegemaakt, wel een paar keer
2500 mbar.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar