close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: draait niet mooi stationiar

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI - PD - Motorcode BRB

Hallo,

Ik heb het volgende probleem ondervonden met een A4 Avant van 2006, 1900 TDI - Pomp verstuiver, 85kW, motorcode BRB.

Als de auto stationair staat te draaien klinkt het alsof deze soms op 3 cilinders draait. Er zit als het ware af en toe een dipje in zit.
Geen foutcode's aanwezig, trekt en rijdt normaal. Het al dan niet mooi stationair draaien is niet te zien op de toerenteller of via Vag-Com.
Volgens VAG-COM draait de motor mooi 882 tr/min, toch voel ik af en toe een kleine hapering. Ook heb ik de inspuithoeveelheid (regeling ) nagegeken, deze zit binnen de waarde van +/- 2.8 mg/str.
Zelfs zeer goed binnen de perken. Het probleem is wel minder bij koude start, maar toch draait deze niet echt mooi. De EGR - waarde is ongeveer 75% aansturing stationiar bij warme motor.

Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn ?


Alvast bedankt,

Steven

0473/31.87.86

Geplaatst door

stevends (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de correctiewaarden van de pompversuivers onderling ook vergeleken?

Is het niet de kabelboom onder het kleppen deksel? Stekkertjes even een beetje aan knijpen.

berendonck 0
badge

15 jaar

[quote=berendonck]Is het niet de kabelboom onder het kleppen deksel? Stekkertjes even een beetje aan knijpen.[/quote]
Ik heb vandaag de kabelboomstekkers dichter geknepen (aan de injector), maar zonder resultaat. Ik hoor als het ware een klep tikken. Auto heeft voldoende vermogen, compressie ok.

Iemand een idee ?

stevends 0
badge

15 jaar

Probleem opgelost:

Tuimelaar van injector 2 had enorm veel speling en was uitgelopen.
Reden, deze tuimelaar kreeg zeer weinig olie bij stationair toerental omdat de olieplug die aan beide zijden van de holle tuimelaaras zit er was uitgekomen (as 1 voor tuimelaar 1& 2n as 2 voor tuimelaar 3 & 4) .
Beide tuimelaar assen vervangen en het probleem was van de baan. Wel de stelschroeven op de tuimelaars mee vervangen, is namelijk een slijtage deel te krijgen als set bij vw dealer).

stevends 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.