Beste,
Hier een probleem tijdens men verlof,
Het is de volgende, er zit na 10 tal minuten stationair draaien druk op het koelcircuit.
Na rijden is er verlies van koelvloeistof langs expansievat.
Motortemperatuur is onder alle omstandigheden 90 graden.
Al een andere dop geprobeerd voor expansievat, maar geen verbetering.
Wil hier in Turkije ook niet al te veel direkt laten prutsen.
Is er iemand op de hoogte of is er een bepaalde gekende probleem bij deze type motoren.
Welke soort thermostaat bevind er zich, een kernveld gestuurde of een traditioneel.
Er is ook een extra waterpomp onder linkse koplamp, kan dit probleem geven.
Gelieve jullie medewerking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er niet teveel koelvloeistof in?
Let op max nivo bij koude motor...
Als er bij correct koelvloeistof nivo bij koude motor al snel teveel druk in het koelsysteem ontstaat denk ik toch aan een defecte koppakking.
Er zijn bij deze motoren een aantal extra electrische waterpompjes gemonteerd o.a .voor de laadlucht koeler en de verwarming,maar deze worden door de ecu van de motor gecontroleerd en kunnen bij mijn weten ook geen extra overdruk veroorzaken bij een defect
(ter info) de temperatuurmeter geeft voor de gemoedsrust van de bestuurder pas bij een temperatuur boven 110 g celsius aan dat de motor te warm gaat worden,daar onder blijft hij gewoon op 90 staan.
Er zit een gewone was thermostaat in ,maar de mechanisch bediende waterpomp heeft wel een mechanisme om de motor sneller op te laten warmen(werkt met een relais)
Dit mechanisme gaat wel eens vast zitten waardoor de motor te warm wordt.
Beste,
Iedereen bedankt voor de reacties, ondertussen koppakking laten vervangen, en momenteel alles ok.
5 jaar
Mooi zo, bedankt voor de feedback.
Beste forum leden,
Na herstel van deze cilinderkoppaking, een andere probleem opgedoken.
Wagen had lichte vermogensverlies, trekkracht was niet zoals voordien het hersteld was.
Wat de technieker heeft gedaan, heb ik geen overzicht.
Ondertussen geeft de voertuig foutmelding van lage turbodruk en ook is te zien dat de gevraagde laaddruk achter blijft op de gemeten van ecu.
Ondertussen al een laaddrukslang aan ingang van turbo vervangen en ook een stuk aan de ingang van turbo die bij montage afgebroken was, geen verbetering.
Ook al de turbo vervangen, maar helaas dat is ook niet.
Is er een bepaalde punt bij deze type motoren dat men moet opletten bij het uit en inbouwen van cilinderkop.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar