Beste Collega/mensen.
Bij een A4 TDI is het dynamolampje gaan branden,....!.Dus goeie raad is duur.
Er is door derden een dynamo vervangen,waarbij het volgende het geval is.
De dynamo welke gemonteerd was was een Valeo 120A met stekker en BL en BL/ZW.
En de dynamo welke nu gemonteerd is is een Bosch 120A.
Feit wil nu dat het laadstroomlampje uit gaat maar dat de toerenteller niets doet en de kilometerteller
het toerensignaal lijkt weer te geven.
Ik ben even het spoor kwijt,en is er mischien iemand die hier iets meer van weet.
Alvast bedankt .Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Linux]Ik ben even het spoor kwijt,en is er mischien iemand die hier iets meer van weet[/quote]
Indien er een valeo op zat..... moet je natuurlijk geen bosch gaan monteren. Nu een valeo monteren en het probleem is opgelost.
Gr. paul
Goeie morgen Paul.
Ik heb ze gewezen op het feit dat de spanningsregelaar gewoon vervangen kon worden,en dit hebben ze geprobeerd ,maar het resultaat was hetzelfde.Ik vermoed dat bij deze dynamo mischien het veld onderbroken is
of dioden ,zou er in de auto zelf iets mankeren??
Sorry ben met Audi niet zo bekent , afdeling VW Pers/Bedr voertuigen.
Mvg Wim
Je zou de oude dynamo kunnen laten testen..?? wat er precies aan de hand is weet je dan gauw genoeg....
Gr. paul
het toerental van een diesel wordt in dit geval gemeten op de wisselspanning van de dynamo, dus direct op een van de drie wikkelingen. (het is een 3 fase apparaat.) Normaalgesproken is deze aansluiting met W gekenmerkt.
Dat zal misschien in de bosch dynamo anders aangesloten zijn.
om een oneindig gevulde topic te voorkomen laat de originele dynamo repareren of monteer een ruil/nieuwe.
Beste Collega`s allereerst bedankt voor het meedenkeken,en terstond sorry voor deze mischien
wat late reactie.
Het volgende is het geval,... uiteindelijk is de bosch er in gegaan en heeft de auto een tijdje staan draaien,
waarna de toerenteller het werk van de kilometerteller overnam en de dynamo gewoon zijn werk deed.
Tot het moment dat de bewuste auto zich weer mocht melden, is het voor mij nog steeds onduidelijk????.
Groeten Wim.
Paul,
Of je nu een bosch of valeo monteert. Het zijn de aansluitingen die dienen correct te zijn toch?
[quote=jhl]Paul,
Of je nu een bosch of valeo monteert. Het zijn de aansluitingen die dienen correct te zijn toch?[/quote]
je kan het beste een dynamo monteren van hezelfde merk en onderdeelnummer om schade aan de elektronica te voorkomen.
Dus dan mag je nooit bij Recyx, Friesen, Quinton, e.d. een alternator bestellen?
Wat je nodig hebt is het originele nr. op de originele alternator en daarmee doe je de omzetting. Dit kan soms tientallen euro's schelen EN (!) voor dezelfde kwaliteit. Trouwens bestel eens een Bosch alternator en doe de doos eens open : Delphi, Valeo, Lucas, ... zit erin.
Maar in dit geval (Audi/VW) laat je hem best herstellen.
[quote=jhl]Dus dan mag je nooit bij Recyx, Friesen, Quinton, e.d. een alternator bestellen?
Wat je nodig hebt is het originele nr. op de originele alternator en daarmee doe je de omzetting. Dit kan soms tientallen euro's schelen EN (!) voor dezelfde kwaliteit. Trouwens bestel eens een Bosch alternator en doe de doos eens open : Delphi, Valeo, Lucas, ... zit erin.
Maar in dit geval (Audi/VW) laat je hem best herstellen.[/quote]
wat ik bedoel te zeggen is dat je met deze auto's geen risico moet nemen ivm gevolg schade en dan hoef je de dynamo echt niet bij de dealer te halen,bij de grossier kunnen ze met het originele onderdeelnummer ook uit de voeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar