Hallo,
Ik heb een vraagje omtrent de aansluiting van mijn autoradio. Telkens als ik mijn auto start is de radio zijn instellingen kwijt. Ik weet dat ie twee voedingen nodig heeft. Eentje van de contactslot en een vaste +12V. Das volgens mij de gele draad maar als ik deze ga meten dan meet ik 0V.
Ik kan nergens de zekering vinden van deze voedingsdraad. Heeft iemand een idee? Ik zou een draad vanuit de aansteker kunnen trekken maar das weer zo veel werk, en geen idee hoe die panelen los moeten.
Graag wat feedback...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de stekker nog origineel?
Heb je alle zekeringen gecontroleerd?
Mist er niet een zekering?
Opzicht is het aansluiten relatief eenvoudig.
Hang je multimeter aan de ene kant aan de massa en vervolgens met de andere kant alle contacten nagaan totdat je permanent 12 v aantreft. Daarna ga je met de auto op contact opzoek naar de schakelplus. Als je beide hebt gevonden zoek je in het boekje van de autoradio op welke draden gesoldeerd, "gekroonsteend" moeten worden en klaar is kees.
Mocht je de permanente + niet vinden, is de kans groot dat je zekering hiervan de geest heeft gegeven. Mocht je deze niet kunnen vinden a.d.h.v. het nummer zul je ze één voor één moeten nakijken. P.s.: onder de motorkap zitten ook nog een aantal zekering, maar deze zal vrijwel zeker binnen zitten.
groeten,
Philippe
14 jaar
Even de geschakelde en de permanente plus omwisselen. Is een standaard "probleempje" bij VAG-auto's waar een niet originele radio in wordt gebouwd.
Ricky..stekker is origineel, heb idd alle zekeringen gechecked, als ik t boekje mag geloven dan zit de juiste zekering gewoon op zijn plaats
Philippefeij...ik heb alle kabels doorgemeten en kan geen vaste +12V vinden. Alle zekeringen heb ik nagekeken. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de zekering van de radio in de motorruimte zit. Meestal zijn dat wat zwardere zekeringen en relais.
Audifreak763...volgens mij zal jou idee niet werken. Als ik standaard geen stroom op de permanente draad heb zitten en deze met geschakelde omwissel zal ik nog steeds geen permanente +12V hebben als ik de motor uitzet. Toch?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar