close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: fout code

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 FSI

Geachte lezers,

Heb een probleem met deze audi,eens in de 3 weken gaat het storings lampje branden,foutcode 005155 of te wel P1423
secundaire lucht inblaas, doorlaat te klein.
Heb via vcds de luchtpomp aangestuurd en deze maakte soms een schuurend geluid,dus ik dacht dat is um,nw pomp erop
fouten gewist maar na zo'n 3 weken precies dezelfde foutcode terug.Heb toen de zek gecontroleerd en ook de geribelde
leidingen,heb er zelfs vacum opgezet om te kijken of deze lekte,dit was niet het geval,toen achter op de cil kop(bank1) de klep
gedemonteerd maar daar was ook niets aan te zien,niet smerig of zo,kan er van een kant door heen blazen dus dat is ook
goed denk ik.uitlaat zit dicht en de slangen van het lucht filter naar inlaat zijn goed.fout gewist en je raad het al,zo'n 3 weken
later gaat hij weer aan.

Waar zou ik verder nog na kunnen kijken,hij schrijft door laat te klein bank 1,zou er in de kop wat verstop kunnen zitten
of denk ik nu verkeerd en op een verkeerd spoor.

Vriendelijke groet,
Hans l

Geplaatst door

Hans4045 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Hans4045]Waar zou ik verder nog na kunnen kijken, of denk ik nu verkeerd en op een verkeerd spoorl[/quote]
Goed mogelijk de de EGR klep deze storing veroorzaakt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Dit is een bekend probleem bij de 2.8 FSI.

Het probleem is idd verstopping.
De boringen voor de doorlaat in de cilinderkop raken verstopt.

De enige oplossing is uitlaatspruitstuk demonteren. En met een boortje in 2 verschillende maten de boringen schoonmaken. ( boortjes er met de hand indraaien en de roet er uitdraaien)
De boringen zijn namelijk eerst ca 8 mm en dieper in de kop ca 4 mm.

Succes.

Groet Erwin

erwinvn 0
badge

11 jaar

Hallo Paul en Erwin,
Eind volgende week komt de audi,ga jullie ideeén zeker nakijken,ben blij met een paare idee"n
Jullie horen nog.

Hans l

Hans4045 0
badge

11 jaar

Audi is afgelopen donderdag terug geweest,uitlaatspruitstuk gedemonteerd zoals erwin zei,en inderdaad de kanalen zaten helemaal dicht,losgepeuterd met boortjes,toen toch ook de andere kant maar losgehaald en ook deze zaten dicht,wel niet zo erg als rechts maar toch blij dat we ook deze kant hebben losgehaald.is wel een behoorlijke klus en we hopen dat de problemen nu weg blijven.

Heren bedankt.

Hans4045 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.