Klacht van de klant: bij autosnelweg , snelheid boven de 120-130 km/h en na enige tijd rijden treedt sporadisch een geschok op in de motor, duurt max 1 sec, maar is net alsof de motor stilvalt.Wagen start en rijdt anders perfect.
Bij uitlezen fouten fout 01117 belastingssignaal dynamoklem of onaannemelijk signaal.Alternator laadt perfect bij.
Iemand enig idee waar te zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat belastingsignaal voor de dynamo wordt hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt. In het motormanagement zit DF dan niet aangesloten. Het heeft niets met je probleem te maken denk ik, want ik heb het wel vaker gezien en het ligt aan de configuratie van het regelapparaat.
Ik weet niet wat voor mogelijkheden je hebt voor diagnose, maar wat wij doen is de klacht 'herproduceren' op de vermogenbank. Daarbij doen we metingen aan het stuurapparaat en kun je concluderen wat er moet gebeuren. Het is wel voorgekomen dat de verstuiver met de NaaldBewegingsVoeler de schuldige was. Afhankelijk van de kilometerstand moet je dan overwegen om alle 4 verstuiver tegelijk te vervangen. Als je ze laat testen moet je dat wel op de 'goede manier' laten doen.
De wagen heeft 210000 km.Kan met diagnoseapparaat data uitlezen bij rijdend voertuig maar het probleem komt sporadisch voor en enkel bij hoge snelheid en minimum een uur rijden wat de zaak niet gemakkelijker maakt.De wagen wordt bij iedere grote beurt uitgelezen op fouten en deze fout 01117 is er nog nooit in voor gekomen. Heb de fout gewist en bij de volgende beurt +- 1500 km zal ik de fouten opnieuw opvragen.
Hou jullie op de hoogte.
Wat is een gangbare termijn waarop DI-verstuivers vervangen worden? Ik heb er nog maar zelden van gehoord, maar nu hoor ik uit Duitsland geluiden dat ze na twee ton al "fällig" zijn...
Groeten, Thijs
klopt,na twee ton zijn de meeste aan vev.toe.het kost best veel maar je verdient het terug aan de brandstof.op dit moment zijn de meeste tweetrap verstuivers te reviseren bij de dieseldiensten.
Heb het ook al eens gehad met precies zo'n audi. Deze schokte zo nu en dan. Dit lag een de kabel naar de pomp. (in mij geval aan de stekker halverwege de kabel maar draadbreuk in kabel komt ook wel voor...)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar