Audi A6: foutcode 01826 stuurhoeksensor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI BLB

Hallo,
Eerst wil ik jullie allemaal het beste toewensen voor 2010.
Ik heb hier een Audi A6 2.0 TDI 103 kw type BLB staan voor verkoop. We hebben de wagen nu verkocht maar de batterij was plat. We hebben deze vervangen en tevens de originele velgen er terug opgelegd. Nu gaat tijdens het rijden (meestal bij stil rijden en draaien met het stuur) het lampje van ASR branden. Soms gaat het bij sneller rijden vanzelf terug uit en soms blijft het konstant branden. Bij uitlezen met de VAG com krijgen we de foutcode 01826. We kunnen de fout wissen maar na even te rijden komt ze weer terug. Iemand een oplossing?
Groeten, Frank.

Ilse

Geplaatst door Ilse (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frank,

Zie :

foutcode: 01826
nl Stuurhoeksensor (G85)
du Geber für Lenkwinkel-G85
en Sensor for Steering Angle (G85)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL = Malfunction Indication Light) actief

Mogelijke oorzaken:
Voedingsspanning tijdelijk onderbroken
Stuurhoeksensor (G85) defect
Regelapparaat voor stuurkolom (J527) defect

Mogelijke oplossingen:
Voor adaptatie uit voor stuurhoeksensor (G85)
Kijk bij de details van de auto-specifieke procedures
Controleer / vervang G85
Controleer / vervang J527

Extra info:
Als deze fout wordt geconstateerd in een Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8E/8H) dan zijn de Brake Electronics waarschijnlijk de oorzaak, als tenminste het uitvoeren van de Basic Setting geen resultaat geeft of de fout vrij snel terugkomt nadat hij gewist is.
Modeljaar 2001: dan is de Steering Column Control Module (J527) de meest voorkomende fout
Modeljaar 2002: dan is de Steering Angle Sensor (G85) de meest voorkomende fout
Modeljaar 2003/2004: ervaring heeft uitgeweze dat de Steering Angle Sensor (G85) de enige oorzaak is, Steering Column Control Module (J527) were not defective yet.
Modeljaar 2006: dan is de Steering Column Control Module (J527) de meest voorkomende fout

Gr Stefan

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Maak een proefrit,niet harder dan 20km per uur draai onder het rijden je stuur naar de uiterste rechtse stand en
draai daarna naar de uiterste linkse stand,daarna stuurwiel in de rechtuitstand ff rechtdoor rijden en dan moet de lamp
uit gaan.
Je moet de auto wel laten rollen.
Storing komt gewoon omdat je voedingspanning te laag is geweest!


Heb je je accu aangepast aan het accuregelapparaat???
Dit moet wel gebeuren want anders kun je storingen krijgen omdat de auto niet weet dat er een andere accu in is gekomen

Ilse (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik ga het deze namiddag met die proefrit proberen, maar hoe kan ik die accu aanpassen an het accuregelapparaat?
Gr Frank.

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Via een testkast moet je deze inleren.

Ilse (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb de proefrit gedaan zoals beschreven, maar het lamje blijft aangaan en de foutcode blijft terugkomen.
De beladingstoestand van de batterij geeft op de boordcomputer 100 % aan en met de VAG com eveneens 100 %.

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat je nog zou kunnen proberen is je massaklem loshalen,ff wachten(15sec) en klem weer monteren.
De procedure nog een keer herhalen,mocht het dan nog niet lukken moet je toch ff naar de dealer.
Kun je direct je accu laten aanpassen

check

Beste antwoord, geplaatst door Ilse (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad, de massaklem even losgehaald en terug aangekoppeld en probleem is opgelost. Bedankt voor de tip.
Grtn Frank.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.