auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: G3; Problemen?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 20 klepper

Goeden dag,

Ik sta op het punt een audi A4 avant met een 1.8 20 klepper te kopen. Deze auto is al 80000 km voorzien van een G3 installatie.
Nu hoor ik geluiden om mij heen dat deze 1.8 blokken slechte gas blokken zijn, om dat regelmatig de kop scheurt/koppakking lek gaat als deze voorzien zijn van een Gas installatie.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of liever nog; iemand die mij kan vertellen dat dit onzin is?

Bvd,

Vr. gr.

J. Meijering
Groningen

Geplaatst door

Juniorm (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is een slecht gas blok???
motoren zijn in auto's gemaakt om op benzine of diesel te draaien

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Op gas rijden gaat inherent gepaard met een snellere kopslijtage, dit is gewoon een onvoldongen feit.

Ook is het een feit, dat de ene motor hier beter tegenkan dan de andere. Gewoon een kwestie van constructieeigenschappen en gebruikte materialen. Zo zijn er o.a. Renaults die elke 100.000 aan een koprevisie zitten, terwijl een beetje mitsubishi dik 250.000 met een kop doet.

Laat je dus inderdaad GOED INFORMEREN, voordat je tot aankoop van de auto overgaat. Even een inschatting van een koprevisie, 20 kleppen en klepzetels vervangen en inslijpen/afstellen per, laten we zeggen 25 euro per stuk, erbij komt de pakkingsset, vlakken en afpersen, en de nodige manuren, zit je zomaar zo rond de 1500/2000 euro te roeren.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

[quote=CARS&MOTORS]wat is een slecht gas blok???
motoren zijn in auto's gemaakt om op benzine of diesel te draaien[/quote]
Obviously stelde ik deze vraag niet omdat ik opmerkingen over gas in het algemeen wilde.
Ik ben mij terdege bewust van de voors- en tegens van gasinstallaties, echter overheersen de tegens bij sommige automerken meer dan de voors (veelal de lage maandlasten/lage brandstofkosten).

Inhoudelijk antwoord op je opmerking; een slecht gas blok is er één die structureel om de 70.000km een nieuwe kop moet hebben. Een goed gasblok is er één die gemakkelijk 150.000/200.000 probleemloos op gas loopt (wat natuurlijk ook afhankelijk is van de rijstijl)

Ik heb eerder op G3 gereden, volledig probleemloos. Daarnaast heb ik jaren 525tds gereden en bovenop dat alles heb ik net mijn 99'er 525I na 150.000 kilometer rijd plezier weggedaan (toen 3 ton op de teller). We kunnen dus spreken van iemand met ervaring op het gebied van brandstoffen, echter omdat ik zo veel kilometers maak en een betrouwbare auto wil, laat ik me altijd goed informeren alvorens de aankoop van een nieuwe auto.

N.b.; Hellbat, dankje voor je antwoord. Jij hebt inhoudelijk geen ervaring met de 20 kleppers?

Groet!

Juniorm 0

15 jaar

je zal meer ervaring hebben als ik
maar denk eraan dat niet alleen de auto bepaald of ie goed rijd en doet op gas
sommige merken instalaties zijn op een manier gemaakt en werken dusdanig dat de ene auto er perfect op draaid en en ander type /merk alleen maar problemen geeft
als je meer gaat zoeken met de zoek functie rechts boven in en dan even je gevraagde item invult krijg je heel veel info
en mijn ervaring met gas!
ik heb eeb instalatie liggen die 3 weken in de auto heeft gezeten
omdat t zo goedkoop en goed is

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

[quote=Juniorm]N.b.; Hellbat, dankje voor je antwoord. Jij hebt inhoudelijk geen ervaring met de 20 kleppers?

Groet![/quote]
Nee, helaas niet, anders had ik mijn ervaringen wel gemeld.

De enigste eigen ervaring op gas is mijn eigen Mitsu, die nu dik 230.000 op gas heeft gelopen, en waarvan ik nu de klepjes ( 16 stuks) af en toe hoor. Deze kop zal dus over een ongeveer 50.000 eraf moeten voor een paar nieuwe zetels. Hij rijdt nu nog goed met voldoende vermogen en zonder storingen, dus ik zie het nog een tijdje aan.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

#Inhoudelijk antwoord op je opmerking; een slecht gas blok is er één die structureel om de 70.000km een nieuwe kop moet hebben. Een goed gasblok is er één die gemakkelijk 150.000/200.000 probleemloos op gas loopt (wat natuurlijk ook afhankelijk is van de rijstijl)#
als je elke 70dk een kop revisie hebt voor zeg 800
en elke 150 voor 1800 dan is dat gas blok toch uiteindelijk goed koper
dat is wat ik bedoel met een auto is gemaakt voor een brandstof
en hoe goed een motor tegen gas kan is niet ALLEEn afhankelijk van de rijstijl en de kop
ok motor electronica wil nog wel eens (ook bij goede gasmotoren)in de war raken van de extra electronica
dat is waar ik op doel
dus de goede motoren zijn niet per definitie goede gas auto's
en de 1.8 blokjes hebben andere problemen als 2.0 0f 1.6 motoren
het ligt aan diverse dingen zoals wat erop zit eraan hangt en dat kan per type verschillen

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Mosterd na de maaltijd wellicht, maar mijn 1.8 5V op LPG was na 340.000 km toe aan een cilinderkoprevisie (de eerste). Motor neemt 1 liter olie op 15.000 km. Ik vind het blok van deze auto geweldig, maar de kwaliteit van de rubbers (aandrijfashoezen, remklauwen) en fuseekogels erg slecht in vergelijking tot een japanner van halverwege de jaren '80.
Ik ken ook iemand met hetzelfde blok wiens Audi na slechts 200.000 km al toe was aan een koprevisie...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.