Audi A4: gasklephuis

Bouwjaar: 1998

Ik heb eerder een bericht geplaatst over het "zagen" van het stationaire toerental. Probleem is te wijten aan het gasklephuis, zoals ook uit reacties op de site blijkt. Dealer heeft gasklep schoongemaakt en basisinstelling opnieuw ingelezen, maar het helpt niet. Nu inmiddels kleine 20.000 km verder, en het wordt alleen maar erger. Advies dealer: nieuw gasklephuis, kosten ca. ¤ 450,- incl. montage en btw.
Vraag: is de prijs realistisch? Hoe moeilijk/makkelijk is het om zelf het gasklephuis te vervangen?

Rob

AudiA4B5

Geplaatst door AudiA4B5 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

1.8 20V???

Check eerst eens of de kunstof mond van de carterontluchting nog heel is, deze gaat te barsten aan de onderkant waar de rubber slang op gemonteerd is die hem verbind met het inlaatstuk net voor de gasklep. E.e.a. zit achter de dynamo, onder de inlaatbochten.

dit kan veel valse lucht geven waardoor de meting van de luchtmassameter en lambdasonde uit balans gaat en de computer gaat stressen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.