Audi 80: Gaskleplichter vervangen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0E (ABT)

Ik wil zelf de gaskleplichter vernieuwen, was bij mijn vorige Audi 80 door dealer gedaan.
Er staat op de bon van destijds:
gaskleplichter in basis afstelling zetten, kosten 31,80 euro

Is het moeilijk om gaskleplichter zelf te vernieuwen, Wat betekent in basis afstelling zetten. is dit moeilijk , heb ik daar speciaal gereedscap / kennis voor nodig???
Wie geeft advies, kan mij helpen.

Is gaskleplichter op een of andere manier door te meten??

Het volgende probleem is namelijk aan de orde (Audi 80 B4, 1994, 150.000 km:
- 'Gistermorgen motor gestart, loopt onrgelmatig, lijkt wel op 3 poten
- gereden en vooral bij optrekken in de eerste versnelling begint de motor de snukken / stotteren.
- storing uitgelezen en 3 storingen te zien, tw temperatuur sensor, ontsteking en gaskleplichter
Men denkt dat de gaskleplichter defect is>

Kunnen de andere storingen het gevolg zijn van de defecte gaskleplichter?

Wie kan mij verder helpen hoe dit probleem op te lossen??

peter sr

Geplaatst door peter sr (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Nitro68 (0), 14 jaar geleden

Is het de 90pk versie?

peter sr (0), 14 jaar geleden

Het is een 2.0E ABT motor, P= 66KW (90PK)

Nitro68 (0), 14 jaar geleden

Tussen het injectie blok en het inlaat spruitstuk zit een rubber tussenstuk, een stalen plaat met gevulcaniseert rubber.
Die willen nog wel eens scheuren, maw het rubber laat dan los van het metaal.
Als je het luchtfilterhuis heen en weer wiebelt kan je het zo zien kieren.
Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

peter sr (0), 14 jaar geleden

Het rubber tussenstuk is nog niet zo lang geleden vernieuwd. Ik zal nogmaals voor alle zekerheid dit controleren.
Peter

peter sr (0), 14 jaar geleden

Mijn probleem is voor 120% opgelost:\
Maandag gaskleplichter besteld (145 euro), dinsdag opgehaald en vandaag gemonteerd. Volgens Audi dealer is het zogenaamde "inleren" niet nodig en werd er geadviseerd om stroom te onderbreken (minpool losmaken) en vervolgens weer aansluiten en dan is alles ok.
Vandaag proefrit gereden en probleem is opgelost. Met name begin deze week was er haast niet meer mee te rijden, vooral bij optrekken en gas terugnemen, bij stationair ging de motor dan stationair en dan weer verhoogd toerental lopen.
Ook is het merkbaar dat de auto stuk beter loopt dan voorheen.
Ik ben erg blij dat mijn audi weer goed loopt, het is nu een genot om in de auto te rijden, je kent hem niet meer terug.
Het vervangen van de gaskleplichter is heet eenvoudig, even luchtfilterhuis demonteren, 3 boutjes (torx) waarmee de lichter is gemonteerd losdraaien en vervolgens de nieuwe opnieuw monteren.
Ik hoop dat alles duidelijk is.
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.