beste forum leden
ik heb thuis een audi 80 van 88 helaas zonder toeren teller
nu heb ik er een in gezet van een TDI
maarb ij mijn audi 80 van 88 worden de sinaal op de alternator gemeten
en bij een TDI met een sensor op het vliegwiel
ik heb de sensor overgebouwd mits kleine aanpassing
maar nu komt het probleem hij werkt omgekeerd :(
er zijn 3 draatje's
mas
12 v
sinaal
maar kan het zijn dat er een richting is van de sensor ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kevin
Waar heb jij die sensor geplaatst ? is ook de afstand tussen sensor en vliegwiel juist ?
Een Diesel of Turbodiesel heeft geen gat / aansluiting waar je deze plaatsen kan, dus ik neem aan dat je deze zelf gemaakt hebt ?
Nr 3 = Massa
Nr 2 ( Middelste ) = signaal > ( Dacht naar blauw / groene kabel van instrumentenpaneel )
Nr 1 = Spanning
Gr Stefan
beste stefan
ik heb de sensor op het vliegwiel gezet ik heb zelf een steuntje gemaakt en de afstand is 1mm
de sensor komt van een tdi van 94 en instrumentenpaneel , ik heb een gewone 1.6 van 88
mvg kevin
En zijn de kabels ook juist aangesloten ?
Gr Stefan
14 jaar
ja ik snap het niet meer
kan het zijn dat de sensor kapot is ?
mvg kevin
wellicht zit het probleem in het vliegwiel. gr john
[quote=johndoornbosch]wellicht zit het probleem in het vliegwiel. gr john[/quote]
hoe dat ?
Er komt toch een knippersignaal uit? Een hall gever toch?
Zou het vliegwiel niet geschikt zijn?
Marcel
Hij heeft die sensor er zelf bij geplaatst, dus zit er standaard niet op, ook geeft deze diesel geen hall gever.
Kevin
Haal je gewoon een normaal instumentenpaneel met toerenteller die werkt op de W aansluiting van de dynamo, anders zoek eens op google ( je beste vriend ), hier vind je ook het e.e.a. erover, ik heb zelf al wat gevonden, moet jij ook kunnen..
Maar hoe zit het met de bedrading ? 100% zeker ervan dat het goed zit en niet een kabel verwisseld hebt ??
14 jaar
Ik bedoelde dat de sensor een hall gever type is en dat wellicht het instrumentenpaneel daar niet goed mee overweg kan.
Een dynamo sensor voor een toerentalsignaal is vaak het inductieve type sensor toch?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar