close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Rs2: geen vermogen boven 4500 toeren

Bouwjaar: 1995

heeft iemand ervaring met dit probleem (geen vermogen boven 4500 toeren) ?
nieuw motorregelapparaat ? nieuw ;1435 euro. Weet iemand die zulke regelapparaten kan uittesten of deze wel defekt is?
nokkenastoerental sensor (g40) is reeds vervangen

Geplaatst door

audiken (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom denk je dat de motor-ecu stuk is? Is niet direct de meest voor de hand liggende oorzaak.
Voor testen actronics in almelo.

oldford 0
badge

15 jaar

Is hij al eens uitgelezen ? Zo ja, wat waren de foutcode's ?

stefan84 0

15 jaar

Foutcode nr; 00515 verschijnt altijd
(hall-voeler G40) deze is reeds vervangen en bekabeling is reeds gecontroleerd en is ok

audiken 0

15 jaar

Die Storing word vaker getoond als hij alleen op contact staat, of ook bij lopende motor ?

foutcode: 00515
nl Nokkenas sensor (G40)
du Hallgeber (G40)
en Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent





--------------------------------------------------------------------------------

Nokkenas Sensor (G40): No Signal.

Mogelijke oorzaken:
Bedrading naar G40 defect
G40 defect

Mogelijke oplossingen:
Controleer bedrading naar G40
Controleer / vervang G40
Controleer / vervang de Control Module
Bedienings mechanisme nokkenaspositie

Extra info:
Sommige oudere auto's tonen deze fout zolang de motor niet loopt. Als je twijfelt lees dan de foutcodes opnieuw uit bij draaiende motor.
Achtergrondinfo: zie timing nokkenas




--------------------------------------------------------------------------------

Nokkenas Sensor (G40): Implausible signal.

Mogelijke oorzaken:
Nokkenas timing buiten specificatie
Bedrading en/of aansluitingen van-naar G40
G40 defect
Control Module defect

Mogelijke oplossingen:
Controleer nokkenas timing
Controleer bedrading naar G40
Controleer / vervang G40
Controleer / vervang de Control Module




--------------------------------------------------------------------------------

Nokkenas Sensor (G40): Open or Short to Plus.

Mogelijke oorzaken:
Bedrading naar G40 defect
G40 verkeerd geïnstalleerd
G40 defect
Timing van de nokkenas buiten specificaties

Mogelijke oplossingen:
Controleer bedrading naar G40
Controleer / vervang G40
Controleer timing nokkenas
Controleer / vervang Control Module




--------------------------------------------------------------------------------

Nokkenas Sensor (G40): Short to Ground.

Mogelijke verschijnselen:
Verminderd vermogen
Verkeerde emissies
Hoog brandstof verbruik
Timing van de nokkenas buiten specificaties

Mogelijke oorzaken:
Bedrading naar G40 defect
G40 defect

Mogelijke oplossingen:
Controleer bedrading naar G40
Controleer / vervang G40



Is de bekabeling van sensor tot motorregelmodule in orde ?

stefan84 0

15 jaar

is er wel voldoende turbodruk?
alle vacuum in orde?

Mausx 0

15 jaar

Ik heb nog niets gehoord waar ik uit kan afleiden dat de ecu defect is.
Heeft de dealer er al naar gekeken?

oldford 0
badge

15 jaar

Of zit er een trekhaak achter en is de trailer control unit defect? of stekkerdoos stuk. dat scheelt ook ongeveer 85 pk.

Mausx 0

15 jaar

Storing treed alleen op op hogere toeren, dus bij stationair draaien geen storing.
De nokkenas timing is ok.
De bekabeling van de nokkenas en de sensor zijn vervangen.
Wagen heeft geen trekhaak

audiken 0

15 jaar

Brandstof probleem, te weinig benzine om hogere toeren te kunnen draaien.
Of uitlaat verstopt, katalysator of einddemper.
Of een pingelsensor die moeilijk doet (als die er op zit).

Proefrijden met aangesloten uitleesapparatuur, moet je heel eind kunnen komen, zeker als je gelijktijdig benzinedruk meet.
Anders een sessie op een rollenbank, dan heb je ook nog meting van de uitlaatgassen.

oldford 0
badge

15 jaar

De blow-off klep van de turbo even goed controleren op functie en lekkage, deze willen nog wel eens gaan lekken. dat geeft de zelfde klacht.

Mausx 0

15 jaar

Bedoel je de blow off valve of de waste gate maurice ?

stefan84 0

15 jaar

de blow off, de wastegate klep gaat meestal niet stuk bij een RS2. de blow off wel

Mausx 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.