Hallo,
Het probleem is dat bij het starten de motor heel even aanslaat maar eigenlijk meteen weer afslaat. Vervolgens gaat de motor goed rond maar slaat niet meer aan. Bij het losdraaien van één van de wartels op de 'spinnekop' van de K Jetronic komt er ook geen benzine uit tijdens starten.
Wanneer de luchtweger handmatig (met een punttang aan het zeskant boutje) wordt opgetild tijdens starten, slaat de motor wel aan (heel onregelmatig door de ontregelde lucht-branstofverhouding).
Is het nu zo dat de luchtweger misschien verkeerd staat afgesteld waardoor de brandstoftoevoer niet wordt vrijgegeven of is er ergens een schakelaar/sensor die een signaal moet geven waardoor de brandstof wordt toegevoerd?
Bedankt voor de hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je benzinepomp nog goed en zit je brandstoffilter niet dicht
Ja de brandstofpomp loopt wel, ik heb de druk alleen niet gecontroleerd. Filter ook nog niet gecontroleerd, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.
De auto liep namelijk goed als hij het eenmaal liep. En als je de luchtweegklep omhoog trekt dan krijgt hij wel benzine dus de pomp levert volgens mij gewoon de benzine om te kunnen lopen.
15 jaar
Het probleem is opgelost, bleek erg simpel achteraf.
De koude start verstuiver en de stationair regeling kregen beide geen plus op de stekkers, toen bleek dat de zekering voor de ecu niet goed zat...
Was elke oplossing maar zo simpel...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar