Hallo,mijn wagen heeft plots geen vermogen meer.Bij het uitlezen geeft hij te lage druk inlaatkollektor aan.Meestal gaat hij maar tot 3000 tr en houd dan in.Bij een kapotte turboslang zou ik het toch moeten horen of niet?De wagen rookt niet apnormaal.Kan het zijn dat de overdrukklep open blijft staan en hoe kan ik dit kontroleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou even spanning kunnen geven op de N-75 (overdrukklep) indien deze werkt hoor je hem tikken.. zo niet dan gaan vervangen.. maar ik ben bang dat de turbo is overleden...
paul,
Bedankt Paul voor je reactie,ga het straks eens proberen.Ik hoop dat de turbo niet stuk is,heb dit jaar al de nokkenassen en de dieselpomp vervangen.Kan het ook zijn als hij in noodloop is de turbodruk ook wegvalt?
18 jaar
Niet gewoon je luchtmassameter kapot???????
Heb een nieuwe geprobeerd,niks!
18 jaar
Heeft goed gereden.Leg hem stil,uurtje erna wil ik vertrekken en merk dat hij inhoud!
18 jaar
ook zou de wastegate vast kunnen zitten, ook dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
paul,
Die wastegate is toch da rond potje boven op de turbo met een darmpje aan?Als ik da stangetje eronder probeer te bewegen gaat dat niet,zit redelijk vast.Is dat normaal?
18 jaar
Misschien dom, maar kunnen iook de leidingetjes zijn die naar de N75 lopen. Deze gaan soms wel eens stuk. Kijk daar ook eerst even naar vooraleer een dure turbo te vervangen...
Succes
Frederik
18 jaar
[quote=wizart]Die wastegate is toch da rond potje boven op de turbo met een darmpje aan?Als ik da stangetje eronder probeer te bewegen gaat dat niet,zit redelijk vast.Is dat normaal?[/quote]
wastegate zou je in werking kunnen zetten buiten de N-75 om doormiddel van een vacuumpompje (indien in jou bezit?) op deze manier is het spul te testen op werking.
paul,
Deleidingen die naar de n75 lopen zijn goed.Heb geprobeerd met een stukje slang op de wastegate klepje te zetten,ge kunt er gewoon doorblazen en zuigen zonder dat ge weerstand ondervind.
18 jaar
Dan zal het membraam lek zijn in het vacuumpotje. Zijn bij de dealer niet los te koop. Heb er al eens een gehaald bij coendonkers.nl
Hallo,ik heb het hendeltje onder de klep manueel bediend,turbo blaast dan perfekt.Wanneer ik het darmpje aftrek voel ik dat het zuigd(niet hard),dus de n75 werkt ook veronderstel ik.Zou het wastegate potje dan toch stuk zijn?
18 jaar
[quote=wizart]Hallo,ik heb het hendeltje onder de klep manueel bediend,turbo blaast dan perfekt.Wanneer ik het darmpje aftrek voel ik dat het zuigd(niet hard),dus de n75 werkt ook veronderstel ik.Zou het wastegate potje dan toch stuk zijn?[/quote]
dit is goed mogelijk, alleen ook dan ben je gebonden aan een nieuwe (gebruikte) turbo..
paul,
Bedoel je dan dat een nieuwe vacuum potje niet te verkrijgenis?
18 jaar
zols ik al zei. is ie bij de dealern niet te krijgen. maar ik heb er al eens een gehaald bij www.coendonkers.nl.
succes
http://www.turbochargers.nl
Of google eens naar turbo revisie, zit misschien wel wat bij jouw in de buurt. Deze bedrijven kunnen de delen wel los leveren.
Hoi,ik heb een wastegate membraam gevonden.Ga hem morgen effe vervangen.Nu heb ik wel nog iets anders ontdekt.Als ik van achter in mijn uitlaat voel zit er een goeie laag roet.Zou het kunnen zijn van een tijdje zonder turbodruk te rijden en kan het kwaad?
18 jaar
zou kunnen, gewoon effe op zen start duwen en leegblazen die handel als het membraan er terug in zit.
Succes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar