hallo,
Ik zit al een langere periode met het volgende probleem.
Als ik stil sta met draaiende motor en de koppeling indruk hoor ik wat rammelen onder de auto zodra ik de koppeling los laat is dat geluid weg, zodra ik hem weer indruk hoor ik weer gerammel laat ik de koppeling weer los is het weer weg. En het gebeurt ook alleen maar wanneer de motor warm is. Daarnaast heb ik er niet altijd last van, het ene moment rammelt het en bij de volgende stoplicht is er niks aan de hand.
In de tussentijd is het volgende vervangen;
- Drukgroep en plaat
- Druklager(s)
- V-Riem
- Koppelingscilinder
Geplaatst door Cools (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
weet jij zeker dat het de koppeling is en niet de uitlaat of kat.even eronder kijken en iemand anders koppeling bedienen en goed localiseren,en je drukgroep en plaat zijn niet vervangen??
Cools (0), 14 jaar geleden
Ik weet niet zeker of het de koppeling is maar het gebeurt alleen maar wanneer ik de koppeling indruk. En het is erg moeilijk om het geluid te lokaliseren, het komt ergens linksvoor vandaan.
Excuses, de drukgroep en plaat zijn vervangen
Ik dacht dat dit het vliegwiel was, maar in ieder geval het onderstaande is vervangen
[url]http://users.skynet.be/fa344132/fotokes/...[/url]
Cools (0), 14 jaar geleden
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van het gerammel(zie onderstaande link)
Hopelijk kan dit wat verder helpen.
Dit is dus met de koppeling ingetrapt.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HOGaapfh7...[/url]
Bas922 (0), 14 jaar geleden
Is dit een koppelingsplaat die normaal gebruikt wordt?
Voor deze motor?
Sorry, kan van het filmpje niets zeggen.
paul8604 (0), 14 jaar geleden
Wanneer dit geluid voor de koppeling en druklager wissel ook aanwezig was, rest enkel nog een evt. axiale speling van de krukas.
Samen met bovenstaande kan het vliegwiel tegen de dekplaat aankomen ,maar ook de startmotor kan een rol spelen ( afhankelijk of het starter tandwiel ver genoeg terug gaat) .