Audi A4-Avant: Groene olie op bodemplaat, stuurbekrachtigingsolie bijvullen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T

Gisteren zag ik aan de rechterkant van de auto ineens in een plas een aantal hele mooie kleuren. Even beter gekeken en zag groene olie op de bodemplaat liggen. Omdat ik zo nu en dan stuurbekrachtigingsolie moet bijvullen, denk ik maar aan 1 ding: vervangen stuurhuis. Weer lekker de beurs trekken. Iemand een idee wat zo'n ding kost? En hoeveel werk het is? Uurtje of 4 of 5?

Verder begon het de indicator van de remblokken te piepen. Achter maar even vervangen. Ach, en het kofferbakslot wil met warm weer niet meer via CV open gaan. Je hoort het motortje wel draaien, maar klep blijft gelocked. Met sleutel lukt het wel. Dus ook maar een nieuwe. Of kan je deze schoonmaken?

En mijn A4 is verlaagd. Mijn 225 Conti Sportcontact 3 hebben na 20.000 km nog maar 3-3.5 mm profiel (beide kanten, gelijkmatig). Veel sneller dan de voorbanden en mijn A3 waar ik met een set meer dan 100.000 rij. Gaat lekker zo. Anyway...minimaal 1500 euries lichter....nou dat wilde ik even kwijt :-). Maar goed, geld mot rollen, mijn A4 ook

Dead Silence

Geplaatst door Dead Silence (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Wie A-audi zegt moet ook B-betalen zeggen......... ;) En geld moet stijgen, niet rollen...

Wat betreft kosten stuurhuis: €550,- +/- 3uur arbeid.

Gr. paul

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

Thanks voor reply. Nou, voor de beurs is het Au-di. Gelukkig kan ik het hebben zolang ik mijn werk heb. En eens langzaam kijken om mijn A3 voor iets met een 3.0TDI erin om te ruilen.

Overigens, is dat slijten van de achterbanden normaal bij verlagen? Wist ik niet. Weer wat geleerd.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

3.0 TDI ? indien je echt helemaal leeg wilt lopen en in het armenhuis terecht wilt komen geeft zo'n 3.0 TDI de aanzet........
Dan snak je nog eens terug naar je A4 van nu.

Wat beteft de bandenslijtage : Laat de auto een keer vierpunt uitlijnen.
Ik rij zelf mijn banden (225-40-18) binnen 25.000km glad af.

Gr. paul

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

Hallo Paul,

Kunnen we gaan doen. Maar ik zit op hetzelfde kilometrage als jij als de banden kaal zijn.

Wat betreft 3.0TDI. Zijn die zo erg? Wat dan wel, een 2.7TDI, of een 4.2TDI. Wat is je ervaring :-). Die A4 gaat er niet uit, de A3 wel. Nu richting de 4 ton :-)

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Een 3.0 TDI is een geweldige motor, maar rij nieuw of heel jong gebruikt. Rond 150.000km een schop geven.
Enkele weken geleden een (nieuwe klant) A6 3.0 TDI bij deze motor was een klepstoter uit de kop geslagen.
Kosten waren geraamd door de dealer +/- €10.000,-

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden

Paul,

Je bent een paar onderwerpen vergeten, zoals gloeiers die spontaan afbreken onder het rijden en dan in de cilinders vallen en de hele zaak daar vermalen, en niet te vergeten de inlaatspruitstukken waarvan de kleppen teveel speling krijgen m.a.g storingen en noodlopen etc etc etc.


Gr John

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=johndoornbosch]Je bent een paar onderwerpen vergeten[/quote]
Vond het zo wel genoeg, er moet in de werkplaats ook nog wat verdient worden = niet alles vertellen.

Gr. paul

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

Die gloeiers heb ik eerder gehoord. Niet zo mooi. Is dat zo bij allen, of alleen bij een bepaalde motorcode. Zijn de 2.7TDI blokken beter? En voor 10 mille heb je ook een ruilmotor, dus een jonge.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Dead Silence]En voor 10 mille heb je ook een ruilmotor[/quote]
Die 10 mille besteed ik wel aan iets anders, daar rij je natuurlijk geen Audi voor.
Ik zweer het nog altijd bij een 1.9 TDI, laat een ander die zooi maar aanschaffen....

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 12 jaar geleden

Indien je een beperkt budget hebt dan zal het uitdraaien op een 3.0 tdi van 2005/2006 (bmk motor) en dan schaf je met grote zekerheid een traumacentrum aan.


Gr John

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=Dead Silence]En voor 10 mille heb je ook een ruilmotor[/quote]
Die 10 mille besteed ik wel aan iets anders, daar rij je natuurlijk geen Audi voor.
Ik zweer het nog altijd bij een 1.9 TDI, laat een ander die zooi maar aanschaffen....

Gr. paul[/quote]
Tja, mijn A3 heeft een 1.9TDI en probleemloos bijna 4 ton.

Goed, mijn A4 koester ik ook. En voor minder dan 10 mille zie ik ook mooie A4s met 150.000 op de teller. Als mijn A4 door de molen is geweest laat ik wel weten voor hoeveel ik de garagehouder blij heb gemaakt.

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

Even een update:

Koyo stuurhuis (gemodificeerd): €817 (prijs viel tegen)
Onderdelen voor gemodificeerd stuurhuis: €68
Nieuw kofferbakslot: €37,50
Alle remblokken voor en achter vervangen: €174
Vierpuntsuitlijning: €70
Dan nog wat G002000 en arbeidsloon en dikke €1500 verder.

En nu weer karren, wel eerst wat rustig remmen.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Dead Silence]dikke €1500 verder[/quote]
De economie kan weer even vooruit ;

Gr. paul

Dead Silence (0), 12 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=Dead Silence]dikke €1500 verder[/quote]
De economie kan weer even vooruit ;

Gr. paul[/quote]
Yip. De garagehouder ziet me graag komen, en gaan na betaling :-).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.