Sinds net houd de motor in. Bij stationair kom hij niet verder dan 3000 toeren. Op de snelweg kom je amper harder dan 120.
Vreemde is dat hij het regelmatig tijdens het riiden gewoon weer normaal doet.. ik heb de lmm al even losgekoppelt, maar dat hielp niet. Hij ging er alleen maar van roken.
Geplaatst door boccaccio (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Lijkt op noodloop. Laat de foutcode(s) uitlezen, dan weet je meer.
audiA4quattro (0) PRO, 13 jaar geleden
Hallo
heb je remlichten gecontroleerd?
Remlicht schakelaar wil wel vaak problemen geven of zekering
boccaccio (0), 13 jaar geleden
Ik heb de foutcodes even uitgelezen, dit is het resultaat:
5 Faults Found
01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
27-00 - Implausible Signal
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to Plus
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-00 - Open or Short to Ground
De 00553 - Mass Air Flow Sensor fout kan kloppen omdat ik de lmm losgekoppeld had.
Ik heb ook rijdend even een log gemaakt van verschillende waardes, en vooral de Intake pressure (MAP) actual ziet er slecht uit. Deze blijft op 2530 millibar hangen wanneer hij inhoud.
[url=http://img202.imageshack.us/i/naamloospm...][img]http://img202.imageshack.us/img202/1135/...[/img][/url]
Sloopkogel (0) PRO, 13 jaar geleden
Heel simpel, EGR klep eraf halen en goed schoonmaken, 99% kans dat ie helemaal dichtgekoekt zit.
Ook de roetbuis tussen uitlaatspruitstuk en EGR klep even demonteren en schoonmaken.
Ben benieuwd...
Sloopkogel (0) PRO, 13 jaar geleden
Manifold kan overigens ook zwaar vervuild raken, dit kun je vaak al zien als je de EGR klep eraf haalt.
boccaccio (0), 13 jaar geleden
EGR vacuumslang is losgekoppeld. Dus deze zou dicht moeten zitten.
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik hou het op een defecte map-sensor of kortsluiting in de bedrading van de map-sensor.
boccaccio (0), 13 jaar geleden
[quote=oldford]Ik hou het op een defecte map-sensor of kortsluiting in de bedrading van de map-sensor.[/quote]
Waar kan ik die sensor vinden?
boccaccio (0), 13 jaar geleden
Volgens mij heb ik hem gevonden. Kan ik daar bij door de koplamp eruit te schroeven?
# 14
[url=http://img20.imageshack.us/i/naamloos2gf...][img]http://img20.imageshack.us/img20/6149/na...[/img][/url]
boccaccio (0), 13 jaar geleden
Gefixt.
Lamp unit uitgebouwd
Plastic plaat, waar de lamp unit op zit geschroefd, uitgebouwd
Stekker van sensor G71 schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Fout is voorlopig niet meer terug gekomen.
boccaccio (0), 13 jaar geleden
Hij ging toch weer inhouden na verloop van tijd. Nieuwe sensor voor 60,- gekocht en deze gemonteerd. Nu maar hopen dat het niet meer terug komt...
Even een sallant detail, de oude sensor zat onder de olie. Dit lijkt mij niet juist, wat kan dit zijn?
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Dan zal er ook wel olie in je intercooler zitten.
Komt ofwel uit de carterventilatie dan wel van je turbo.
Als er te veel olie in het inlaat kanaal komt kan zelfs de motor op hol slaan.
Dus in ieder geval intercooler demonteren en uitspoelen. Dan uitzoeken waar de olie van daan komt.
boccaccio (0), 13 jaar geleden
De carterventilatie kan je bij een AKE alleen vervangen als de turbo eraf ligt toch?
boccaccio (0), 12 jaar geleden
Probleem opgelost door de nieuwe sensor.
Waarom hij onder de olie zat is een raadsel.