Audi A4-Avant: inhouden en gloeilampje brandt

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Dag luitjes,

Ik heb een probleempje met de Audi A4: Als ik vol gas geef en kom boven de 3000 toeren, dan schiet de auto in zijn noodloop (denk ik), gloeilampje begint te knipperen en geen vermogen meer.. Ik heb wel remlichten en cruise control, dus dan kan ik volgens mij de remlichtschakelaar uitsluiten. Ik heb de auto uitgelezen met een Bosch KTS en dit zijn de foutcodes:

1122 - Brandstofvolume, maximum overschreden
1121 - Brandstofvolume, functioneringsstoring
1801 - Gloeitijdsturing uitval, gloeibougie nr. 4
112 - Brandstoftemperatuursensor, spanning te hoog
675 - Brandstof hogedrukregeling positief

Na het wissen kwamen alleen codes 112 en 1121 weer terug.

Laatst was ook de centrale moer van de brandstofpomp losgelopen, maar de poulie was gelukkig niet los gekomen, dit is opgelost met een drupje locktide en de moer weer op het juiste moment vast. Daarna liep ie weer als een zonnetje (ongeveer 3 maanden geleden)

Ik kan verder geen specificatie vinden van de foutcodes en wil toch wel erg graag weer normaal gas kunnen geven.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Groeten Daan

Knoopie84

Geplaatst door Knoopie84 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

De uitgelezen foutcodes worden op een andere (rare) manier weer gegeven.
Ik zie geen verbinding tussen het nummer en de omschrijving.

Uitlezen met EOBD/OBD2, dan krijg je P-codes en die zijn terug te vinden.

Knoopie84 (0), 12 jaar geleden

Ik heb de auto met EOBD uitgelezen en daar kwam naar boven:

P0087 / Brandstofverdeelleiding/systeemdruk te laag / Brandstofpomp, regelaar brandstofdruk, verstopping brandstoftoevoerleiding, mechanische storing.

Nou moet ik nog een beurtje uitvoeren aan de auto. Wellicht dat een nieuw brandstoffilter wonderen doet? Aangezien er ook staat: verstopping brandstoftoevoerleiding, mechanische storing.

Of zijn er nog meer opties?

Groeten Daan

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze al gezien? http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...
Misschien heb je mazzel met een nieuw filter, anders wordt het meten.

Het filter lost in ieder geval niet fout 112 op. Kijk eens in de meetwaarde blokken naar de brandstoftemperatuur.
Die zou op zo'n -40 graden celsius moeten staan als het signaal hoog is.
Die sensor is redelijk belangrijk bij een diesel voor de berekening van de in te spuiten hoeveelheden.

Knoopie84 (0), 12 jaar geleden

Ik ga vanavond even kijken op de website. Filter zit er op, dus ik ga zo even een stukje toeren. De brandstoftemperatuur schommelde tussen de 38 en 40 graden, maar weet niet zeker of dat nou min of plus was. Ik kom er vanavond even op terug!

Groeten Daan

Knoopie84 (0), 12 jaar geleden

Auto gaat weer als een kogel! Was dus wel het brandstoffilter.. Ook heb ik meteen even gekeken naar de brandstoftemperatuur, maar deze zit gemiddeld op 70 graden! Als jij zegt dat het -40 moet zijn, zal dat op den duur ook nog wel een probleem geven?

Groeten Daan

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik kan geen verbinding leggen tussen de nummers en de teksten bij de foutcodes.
Dat vindt ik voor een 2005 auto een beetje vreemd. Dat verwacht ik pas vanaf ongeveer 2008.
Dus ga je twijvelen of 112 en de tekst brandstoftemperatuur bij elkaar horen.
Vandaar de vraag om het te controleren. Een temperatuur sensor die een hoog signaal afgeeft (5 volt) staat dan op -40 graden.
Wat je nu meet is waarschijnlijk goed.

Komt die foutcode 112 nog steeds? Dan in de meetwaarde blokken ALLE temperaturen controleren.

Knoopie84 (0), 12 jaar geleden

Alle codes blijven weg, dus ik ben erg gelukkig! Ook bedankt voor het meedenken. Ik heb nog een probleem open staan voor dezelfde auto, over het MMI gebeuren. Misschien zou je daar nog wat over kunnen zeggen? Want ik heb nog helemaal geen reactie erop gehad.

Groeten Daan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.