wie kan me uitleggen dat door een kapotte turbo de gehele motor aan puin ligt
en wie kan me vertellen wat de gemiddelde levensduur van de koppelingsplaten is.
ik sta nl. voor het dilemma:volvo s40 1.6d (2006) of audi a3 1.9 tdi(2004)
ik hoor graag van jullie
gr.martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, als er delen van de turbo losraken en in de motor komen is het einde oefening.
Hetzelfde geld als de turbo alle olie uit het blok heeft opgezogen.
1600 diesels hebben het zwaar. Ook daar zijn behoorlijk wat problemen mee. Zoek maar eens met Google.
Zou ik toch voor een wat grotere motor gaan.
[quote=mauranka]ik sta nl. voor het dilemma:volvo s40 1.6d (2006) of audi a3 1.9 tdi(2004)[/quote]
De 1.9 is al beproeft = gewoon een goeie en een hele fijne motor.
De 1.6 TDI heeft zich nog lang niet bewezen, niet mijn eerste keus.
Gr. paul
ok.dank hiervoor,ben weer een stuk wijzer.
nu weet ik ook waarom de 1.6 dieselmotoren massaal worden aangeboden op het internet.
gr.martin
13 jaar
???
Die 1,6 TDI bestaan nog niet lang.
De 1.6 PSA motor zit in oa Focus, Volvo en diverse Citroen en Peugeot modellen. Turbo's gaan nog wel eens en na vervanging en niet verschrikkelijk goed schoonmaken en zeefje verwijderen lopen ze snel weer stuk. Officieel bij turbo vervangen ook blok vervangen.
Laat dus links liggen en neem idd een Volvo 2.0 of een beproefde VAG TDI.
Groet Paul
het probleem is inmiddels opgelost.
het is een audi A3 geworden met de 1.9 tdi motor en 5 versn.handbak
ben toch voor veilig en kwaliteit gegaan
wat een kanon!!!!!!!!!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar