auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 80: koeling

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z1, Motorinhoud (cc): 1895

Ik heb een probleem met de radiateurkoeling. in de bergen en met de airco aan ben ik genoodzaakt om in ieder geval de airco uit te zetten en de ventilatie op de hoogte stand terwijl het buiten 38 graden is.de temperatuur loopt op de meter op tot c. 100 graden en zakt dan weer een graad of 10-15 doordat de ventilator achter de radiateur gaat draaien.vervolgens loopt deze weer op en moet ik aan de kant blijven staan met de kap open. geen stoom o.i.d. maar wel rond de 100 graden.wat is de oorzaak, thermostaat die te laat opent of is er iets met de radiateur? ik moet bij die hoge temperatuur ook water lossen uit het expansievat want de druk loopt nogal op.Gaarne een advies wat het kan zijn. in de stad op korte ritten tot 25 km gebeurt er niets ook de temperatuur loopt dan heel langzaam op tot zo'n 70-80 graden en stopt dan. als ik de garage vraag naar de oorzaak wijzen ze op de radiateur en zeggen dat het niets met de thermostaat heeft te maken.

Geplaatst door

Ayamonte (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na verloop van jaren komt er vuil tussen de lamellen maar vooral tussen de radiatoren in .

De airco radiateur wordt echt goed warm en daardoor komt de motorradiateur koele lucht te kort .

Nu is die 100 C niet zo erg want door de druk en het koelvloeistofmengsel ligt die kooktemperatuur wel bij 120 gr. C

Haal de zaak eens uit elkaar en blaas de lamellen door om te beginnen Ook de thermostaat is wel met een lagere .Waarde te koop.

Zorg eerst dat de goede koeling niets in de weg staat. Is ook de plaat onder de motor nog aanwezig ??

Succes.

Punt 65
badge

6 jaar

Beste Punt, de kleppen staan open en de plaat onder de motor zit er inderdaad nog in. Ik zal de radiateur even schoon laten blazen aan maandag. kijken of het helpt.

Ayamonte 0

6 jaar

Even de twee radiatoren van elkaar halen zonder leidingen los te nemen ! Na jaren gaat daar zoveel vuil tussen zitten dat alleen blazen niet (meer) zal helpen.

Vr. Groet.

Punt 65
badge

6 jaar

reeds vorige week gereageerd. alles opgevolgt en alles doet het weer prima. de onderplaat maar eens eraf gelaten want dat scheelt bij dit soort oude auto's veel in de hoge temperaturen van het land. wordt wel veel stoffiger maar ja nog 1 jaar en dan is het over met de pret.

Ayamonte 0

6 jaar

Dit wordt genieten deze zomer. !!

Punt 65
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.