het is een complex verhaal als ik wat vergeet dan is het omdat ik dit voor een bevriende collega doe.
het verhaal is lang.
de auto heeft bij een bedrijf een nieuwe koppakking gekregen waarom is niet te achterhalen.
de auto is bij ons terecht gekomen omdat de motor temp te laag bleef.
de thermostaat is vervangen (een kompleet huisje) de temp werd toen normaal.
maar de motor werd toen na lang draaien te warm omdat de koelvin niet werkte dit gerepareerd .
daarna auto weer optemp gebracht en gaat op een gegeven moment op 3 cil lopen.
opdat moment bouwt hij druk op. de rook uit de uitlaat word wit en witter en witter.
volgen de dag verder en liep eerst op 3 poten en na even lopen weer op 4.
daarne weer tijdens lopen op 3 en de rook signalen waren weer kompleet
kop gedemonteerd en wat blijkt de kop was er al afgeweest.
de pakking is niets aan te zien aan de kop ook niet cil 3 en 4 zijn nat geweest te zien aan de uitlaat.
na kontrole blijkt de oude thermostaat bewwerkt te zijn op de stand open.
VRAAG IS : wie weet wat er is mee kan zijn of veel voorkomt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijkbaar heeft de auto dus een koelings probleem gehad waardoor ze dit hebben gedaan..
Hetzelfde effect krijg je door de thermostaat te verwijderen.
Het kan zijn dat het probleem in de kop ( gescheurt / krom ? ) of toch de koppakking zit..Waarom hij eraf is gehaald is niet te achterhalen, misschien vanwege hetzelfde euvel dan je nu hebt.
Breng de kop weg en laat deze controleren, zodat je zeker weet dat dit in orde is, dan een nieuwe pakking monteren en alles volgens voorschrift en aanhaalmoment vast zetten.
Koelsysteem zou je ook nog kunnen ( op verstopping ) controleren / spoelen..Meteen de thermostaat vernieuwen en de waterpomp controleren.
thermo is al vernieuwd. koppakking is goed gecotroleerd is mij verteld. en waar gescheurd? bv
controleer watergekoelde egr buis op lekkage
de cilinderkop kun je voor een paar tientjes laten afpersen bij een revisiebedrijf, als ik het zo hoor is de kop gescheurd,
dus:
kop laten afpersen,
dan laten vlakken,
afbouwen, koeling goed controlleren en klaar...
waarschijnlijk hebben ze onlangs gewoon ff de koppakking vv en de kop niet laten afpersen.. nogmaals, denk dat de kop gescheurd is,
kop is afgeperst en ok. al dat soort simpele dingen zijn al gedaan.
het staat dus vast dat cilinder 3 en 4 water hebben gehad, de kop is 100% goed en de koppakking ook. dan kan het nooit anders zijn als dat er een scheurjte in het onderblok zit tussen de 3e en de 4e cilinder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar