Audi A3: Koelvloeistof probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

November 2010 liep de temperatuur op van de auto, Anwb is langs geweest en ik kon voorzichtig naar huis rijden. De auto is meteen naar een Bovag garage geweest en hun vertelde mij dat de koppakking eruit lag. Hebben ze gemeten met een co snuffelaar boven het koelsysteem. Koppakking is vervangen (zat een klein scheurtje in de pakking) en de kop is gevlakt, het ging 1,5 week goed. daarna bouwde het systeem veel druk op en had ook weer koelvloeistof verlies maar de temperatuur bleef wel netjes op 90 graden. Auto is weer naar de garage geweest en die heeft alles weer open gemaakt en de kop af laten persen. Kop was goed maar de garage adviseerde me toch een ruilkop dit omdat er toch mogelijk een klein schuurtje in kan zitten wat niet bij het afpersen naar boven is gekomen. Ruilkop gemonteerd met een nieuwe pakking maar helaas weer geen verbetering. Er is geen originele Audi pakking gemonteerd, ik weet niet of dit het probleem kan zijn? of zit er een scheur in het onderblok. Ik heb geen witte rook uit de uitlaat en ook geen olie vermengd met koelvloeistof. Ik hoop dat jullie misschien weten wat er aan de hand is.

Ryan19-10

Geplaatst door Ryan19-10 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ryan19-10 (0), 13 jaar geleden

Een nieuwe dop heb ik ook al geprobeerd maar dit hielp ook niet. De garage zegt dat de waterpomp goed is. Ze hebben aan de hand van de co snuffelaar de kop weer gedemonteerd om te kijken wat er aan de hand was. De garage zegt nu dat het probleem in het onderblok zit, dus dat er een scheurtje in het onderblok zit. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. s'morgens staat er zo goed als geen druk meer op de slangen.

Ryan19-10 (0), 13 jaar geleden

Niemand die weet wat dit probleem kan zijn?

Ryan19-10 (0), 13 jaar geleden

niemand?

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoi,

Niemand reageerd omdat het niet eenvoudig is wat er nu is.
Je druk loopt op, dus idd kan een scheur zijn, maar je meet geen CO nu boven je koelvloeistof?
Je verliest het wel zeg je dus dat kan op drie manieren, via je smeersysteem..dus komt in de olie terecht, via de verbrandingskamers, zou je in theorie witte rook moeten zien en CO moeten meten, of het gaat naar buiten ergens via de buitenkant van het blok.
Ja een scheur in onderblok kan zeker, maar komt niet vaak voor.
Is je onderblok wel vlak?
Als je pakking aan de voorschriften voldoet en niet ondersteboven is gemonteerd dan voorzie ik hiermee geen problemen.
Het is gewoon een speurwerkje en helaas niet de leukste storing...lees dure


sterkte:D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.