ik heb de kruak sensor laten vervangen in een garage en nu lekt er olie uit het koppelinghuis (linker gat)
hoe kan dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen idee, ik zou gelijk terug gaan naar die garage als ik jou was als het daarna is ontstaan.
de auto is nog in die garage en wordt vandaag/morgen los gehaald om te zien wat er aan de hand is....
10 jaar
ricky, de garage heeft de bak er achterweg gehaald:alles was/is droog, keerring ziet er prima uit.....
men kan mij niet uitleggen hoe die "olielekkage" is ontstaan.
heb zelf de constructie van de sensorring/keerring houder goed bekeken, 1e, de houder ziet met 8 bouten vast en was aan de achterkant ook droog,
2e, de opmerking dat de sensor vast zat in het motorblok raakt kant nog wal want hij zit alleen vast geschroefd met een imbusbout en niet vast in het gat in de keerringhouder....
inmiddels heb ik bij de dealer wel een nieuwe houder comleet met de sensorrring/keerring gehaald die er dan volgende week weer wordt ingezet...
blijft de vraag: waar kwam die olie vandaan die er plotseling onderuit de bak lekte.....
10 jaar
Dus dit blok heeft de sensor zitten in dat keerringhuis? Dus niet tegen zijkant blok in een gat?
Toch als er een oliespoor te zien is dan zou je wel zeggen (zeker als de bak eraf ligt) dat je wel kan zien waar het vandaan komt.
Ja, dit blok heeft deze constructie...er is geen oliespoor te zien..
10 jaar
Dan was het of van gemorste olie oid of dat het er al zat (door ook gemorste olie) en dat je het pas zag na het vervangen van die sensor of iets wat pas soms gaat lekken bij bepaalde omstandigheden, dat zou kunnen maar als alles nu goed is en er echt niets te zien is dan dichtbouwen en het aankijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar