Er zat ook een vloeibare pakking tussen. Heb via etka online gekeken en je kunt er ook geen pakking voor bestellen.
Ik heb een thermostaat met opening van 87 graden genomen. Er bestaat er ook een van 82 graden maar op audiforum adviseerde ze 87 graden te nemen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste,
Ik had mijn probleem ook op het audiforum gezte, maar daar krijg ik geen reactie. Hopelijk kunnen jullie mij even helpen.
Ik heb een hele mooie Audi TT gekocht, welke een oliedrukprobleem had. ik durfde deze gok wel aan en we hebben gelijk de oliezeef vervangen. Gelukkig was deze niet verstopt en bleek het wel de oliedruksensor te zijn (men beweerde online dat dit nooit het probleem is, maar het kan dus wel haha)
Ik heb hierna met vloeibare pakking de carterpan opnieuw gemonteerd. Uiteraard eerst geheel gereinigd en elk spoor van de oude pakking verwijderd. Echter heb ik nu telkens een klein plasje olie onder de auto na een rit en lekt hij dus aardig. De varter heb ik gewoon kruislings aangedraaid dus niet specifiek een volgorde.... Moet dit wel??? het zijn iets van 20 boutjes en 3 grote van de versnellingsbak. Zit hier een bepaalde volgorde in qua aanhalen of heb ik gewoon pech gehad?
het 2e proleem:
de audi bleef op de snelweg op mijn display rond de 55 a 60 graden hangen. Ik wilde toch de distributieriem doen dus gelijk maar de thermostaat vervangen. Hierna de audi goed warm laten lopen met open dop van het kvs reservoir en daarna gewoon gaan rijden (audi is toch zelfontluchtend??)
Nu blijft mijn temperatuur nog steeds onder de 70 graden. Enkel bij stationair laten draaien gaat deze netjes naar de 90 en soms richting de 100, waarna de fan inspringt en hij weer naar de 90 graden gaat. Maar als ik ga rijden zakt de temp in mijn display weer gelijk...
Ik weet dat ik via mijn climate controle paneel bepaalde codes kan oproepen. Ik meen dat nr 49 de temperatuurdisplay weergeeft van de kvs en nr 51 de olietemperatuur. (toch?)
Als ik hem op nr 49 zet dan komt deze temperatuur inderdaad overeen met die van mijn dispplay. Echter op het het moment dat hij 80 tot 99 graden aangeeft in de climate control gaat de display naar 90 en blijft daar staan. Pas als deze exact 100 of meer weergeeft gaat de naald pas richting de 100 graden
Wat kan dit zijn??
niemand n idee??
7 jaar
Zat de carterpan ook gemonteerd met vloeibare pakking ? volgens mij zit daar een pakking tussen met halve manen .
Wat was de openingstemperatuur van de nieuwe thermostaat ?
Wat voor soort vloeibare pakking heb je gebruikt ?
87 graden is goed , sensor zou een afwijking in kunnen zitten .
Ik meen hylomar dat het heet. Wel speciaal tegen olie....
Sensor zou kunnen maar vreemd is dan wel dat bij file rijden hij wel 90 graden aan geeft toch?!
Maar die sensor kost n tientje dus zal die zoiezo dan effe vervangen
7 jaar
Pakking was moeilijk te vinden maar bestaat wel...
http://www.mijnautoonderdelen.nl/carter-...
Volgens mij moet je de pakking tevens insmeren met de pasta http://www.mijnautoonderdelen.nl/audi/tt...
inderdaad de pakking bestaat haha... maar even gebeld naar dealer, maar pakking wordt vervangen door vloeibare pakking tegenwoordig...
Het vreemde is, dat ik nu ineens geen olie meer onder mijn auto aantref (ja, er zit nog genoeg in het blok haha), dus ik kijk dat nog even aan,
Ook de temperatuurmeter loopt nu al wat sneller op tot aan de 80 graden, sinds het niet meer zo ijskoud weer is.., maar snelweg blijft 70 graden
7 jaar
kom toch even terug op het koelvloeistof probleem waar ik toch even over wil brainstormen met jullie voor ik weer van alles ga loshalen.
Ik heb dus 200km geleden een nieuwe distributieriem, waterpomp en thermostaat geplaatst. Helaas bleef de temperatuur dus te laag.
Via de panel codes in mijn climate control scherm kan ik de kvs temperatuur uitlezen via code 49. Deze temperatuur blijft tijdens het rijden binen de bebouwde kom tussen de 60 en 65 graden. Sta ik 2 minuten stil voor een verkeerslicht loopt hij rustig op naar in de 70, maar als ik dan begin met rijden zakt hij binnen 10 sec terug naar 60-65. Ik ben vandaag even bewust stil gaan staan bij een benzinepomp en na ongeveer 5 minuten gaf hij netjes 90 graden aan en ook in mijn display gaf de teller 90 aan. Hierop gaan rijden maar binnen 30 sec zakt de temp naar 65 graden!!
Hierna kwam ik bij mijn werk en heb ik hem even 10 minuten laten lopen om te kijken wat hij deed. De temp liep vervolgens op tot 106 graden en de teller in mijn display gaf iets onder de 110 aan. Ik hoorde de fan aanslaan en hij zakte wat terug naar de 90-95 om vervolgens weer op te lopen naar 105/106 graden.
Ineens zie ik rook onder mijn motorkap komen. Ik deze openen en de fan draaide op dat moment, maar ook rondom het blok aan de distributiezijde overal koelvloeistof!! Ik zag ook een klein plasje onder de auto liggen
hij creëert dus een behoorlijke overdruk mijn inziens... hij verbruikte echter geen koelvloeistof voor vandaag en eerder heb ik ook niet meegemaakt dat dit gebeurde.
Ik weet dat de TT bekend staat dat de temperatuur in files kan oplopen tot 110 graden en dat dan hoort bij deze auto. Maar eruit gooien kan volgens mij niet goed zijn
Ook ter vermelding. Via de control panel kan ik ook een temperatuur lezen via code 51. Zover ik kan vinden is dit de kvs temperatuur in het blok. Deze blijft tijdens het rijden en ook toen via code 49 de temperatuur 106 aangaf, gewoon 90 graden!
iemand bekend met dit fenomeen? Waar het beste beginnen met zoeken?
7 jaar
In tussen wat nagekeken en het systeem onder druk gezet.
Bleek dat in het Y stuk van de koelslangen(die nabij het reservoir) een scheurtje in zat en hier de kvs uit geperst werd. Dit onderdeel besteld bij de dealer en verwacht ik morgen te krijgen.
Maar kan het zijn dat het systeem dus niet op druk komt door die scheur en daardoor mijn temperatuur te laag blijft?
Of heb ik een druk probleem in mijn koelsysteem waardoor het y stuk gescheurd is?
7 jaar
In tussen wat nagekeken en het systeem onder druk gezet.
Bleek dat in het Y stuk van de koelslangen(die nabij het reservoir) een scheurtje in zat en hier de kvs uit geperst werd. Dit onderdeel besteld bij de dealer en verwacht ik morgen te krijgen.
Maar kan het zijn dat het systeem dus niet op druk komt door die scheur en daardoor mijn temperatuur te laag blijft? Is dat een logisch en een plausibele verklaring....
Of heb ik een druk probleem in mijn koelsysteem waardoor het y stuk gescheurd is?
7 jaar
Koelvloeistof is gewoon water met een additief voor onder andere corrosie preventie en antievries.
Het gaat koken bij 100 graden celcius.
Om een hogere temperatuur te kunnen bereiken en verdampen van de vloeistof tegen te gaan
gebruiken de fabriekanten een overdruk in het systeem,druk heeft dus geen relatie met de temperatuur
in het systeem.
Het zou kunnen zijn dat de koppaking lek is waardoor wel veel druk opgebouwd wordt,maar door gasbellen in het systeem de temperatuur sensor misleid wordt.(damp isoleerd)
Idd heb het gemerkt. Heb de slangen vervangen maar er verandert niks... Mogelijk zit de pakking van de thermostaat niet goed want voel dat die slang ook meteen warm wordt. Dus probeer die nog een keer te vervangen en anders weet ik t even niet meer haha
7 jaar
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat mensen nogal nerveus worden als de temperatuurmeter omhoog en omlaag gaat...
Met de huidige buitentemperaturen is dat geen wonder; de ene dag is het 5 graden, de volgende dag 10 graden.
Zolang de motor niet kookt en de fan op tijd in komt is er niks aan de hand.
Maak je niet druk om 70, 80 of 90 graden...en zeker niet uitgaan van wat de "boordcomputer" aangeeft, want door de diversiteit aan electronica die daar mee gemoeid gaat is een afwijking niet ondenkbaar.
Dus...zolang de meter niet in het rood komt, gewoon doorrijden.
Olie lekkage bleek een niet goed vast gedraaide oliedruksensor...
Temp. zo gelaten en auto is inmiddels verkocht
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar