Audi A3: Lmm G70 / N75 ?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Dag Allemaal,

Mijn vader rijdt in een A3 uit 2004 (2 liter TDI).

Nu heeft hij problemen met waarschijnlijk de luchtmassameter, magneetklep of een lekke slang als ik het froum goed heb doorgelezen.

Wat is wijsheid. Eerst de LMM vervangen? Maw, wat is de goedkoopste methode als we willen proberen de problemen een voor een te tackelen? Of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?

Alvast bedankt voor de response.....

Storingscodes als hieronder.

Krijgt als storing:16618 P0234 000 LaaddrukregelingRegelgrens overschreden

In de omschrijving van de storing staat:

18000 Signaal hoogtesensor/laaddruksensor: onaannemelijke verhouding

16485 luchtmasameter -G70: onaannemelijk signaal

Als oorzaak wordt genoemd: maasabouten en massaaansluiting voor het motorregelapparaaten voor de sensoren van het motormanagementsysteem corroderen.

Kowdie

Geplaatst door Kowdie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Massa checken, storingen resetten, kijken wat er als eerste weer terug komt. Daar beginnen.

LMM kun je meten. zie www.gerritspeek.nl

IWvan (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze storingen krijg je ook bij luchtlekkage in je inlaattraject.
Dus eerst turboslangen en intercooler etc. goed controleren op evt lekkage.

Kowdie (0), 16 jaar geleden

OK, Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er mee aan de slag en laat het uiteraard nog even weten!
Thanks, koen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.