Audi 80: mazoutpomp aansturing?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Hallo, sinds kort gaat mijn Audi niet meer gestart, hij gaat rond maar ik hoor dat gij geen maZout krijgt, ik ben dan eens met de vlotter gaan spelen vanachter in de tank en toen ging hij weer. Een paar dagen later juist hetzelfde probleem dus ben ik eens beginnen meten aan de pomp , ik meer hier een stroom van 3v.
dit lijkt me te weinig en ik probeer er eens 12v op te zetten en dit lukt. Er is al wel wat aan de Electra gepruld dus liefst blijf ik overal vanaf,
Ik heb vervolgen een kabel bij getrokken waarbij ik geen spanning heb bij contact af en 12v bij spanning op dit werkt..... Even ik kan de wagen niet meer afzetten en alle lichtjes in het dashboard werken niet meer...
Ik maak alles ongedaan en nu blijkt hij terug te werken als voorheen MAAR: hij loopt niet meer zO lekker en dompt enorm hard.
Ik heb alle vacuüm darmpjes vervangen en 2dagen met de wagen rondgereden deze rijdt voor zo oud te zijn als een zonnetje...
Maar nu lijkt het of er benzine in de diesel zit😖
Heeft er iemand een idee wat er speelt in de Audi? Deze stond te koop maar dit kan ik niemand aandoen. Mvg benny

bener

Geplaatst door bener (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1845) PRO, 9 jaar geleden

Hoezo benzine in de diesel ?

bener (0), 9 jaar geleden

Omdat hij veel lawaai maakt plots.
Iets met de kleppen ofzo (zo lijkt het.)
Mvg benny

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Aftappen en dan vullen met diesel dan weet je het zeker

bener (0), 9 jaar geleden

Beste ik gaf maar een vergelijking. Hier zit 100% diesel in
Mvg

bener (0), 9 jaar geleden

Nu zijn we al zover dat ik weet dat de mazoutpomp geen 12v krijgt hij krijgt maar 2,6volt. Ik heb nu een kabel bij getrokken waar hij rechtstreeks stroom krijgt van de batterie en dit schijnt te werken.... Meestal dan toch, als het lampje "motorstoring" brand voor het starten dan gaat hij, brand dit niet weet ik al dat hij niet meer start, wacht ik even en ga ik is met allerlei kabels rammelen kant het zijn dat hij gaat, Dit is echt sporadisch en niet echt te verklaren...
Kent er iemand dit fenomeen?
Relais 202 is al vervangen....
Aan de pomp is er een sensor met 3 fiche daar heb ik de rechtstreekse stroom naar Toegelegd, de onderste wel te verstaan, en niet degene die naar de stopspoel lijdt.
Mvg benny

bert klein (90) PRO, 9 jaar geleden

Je kunt alles niet met 12volt aansturen.veel componenten werken met een lagere spanning ,2.6volt zal vlotter of dashboard meter zijn.
Tankpomp wordt aangestuurd met 12v, bij niet draaiende motor op contact gezet wordt de pomp eventjes aangestuurd 12/ 20 seconden , bij draaiende werkende motor blijft deze constant doordraaien.
Om te meten zal je met z,n tweeen moeten doen op en van contact.
mvg. Bert

bener (0), 9 jaar geleden

Tankpomp?
Hier zit alleen een vlotter in. Met die 12volt erop draait hij wel beter.... Waarom da weet ik niet. Maar het probleem van wel of niet starten is hier niet mee opgelost... Heeft zo een Audi mss een antistart systeem dat mij parten speelt? Ik dacht dat zo een mechanische pomp de brandstof aanzoog vanuit de tank en van de moment dat je de motor start deze altijd werkt tenzij er een sensor iets anders mee voor heeft...
Zoals gezegd zodra het motorstoringslampje brandt gaat hij. Zo niet dan gaat hij rond maar slaat hij niet aan....
Ik denk dat hierin ook het probleem zit, mss een sensor dat hapert?
Alvast bedankt Bert voor u respons, zijn er nog andere systemen waar u van weet dat de pomp word aangestuurd.... ?mvg benny

bert klein (90) PRO, 9 jaar geleden

Zou hem even uitlezen met vag com.
Groep 17 instumenten meetwaardenblok kijken hoe hoog de boordspanningswaarden, zijn onbelast en tijdens de start.
mvg. Bert

bener (0), 9 jaar geleden

Hmmm de wagen is niet verzekerd of niks, ik snap best dat uitlezen de beste optie is maar ik heb er 2dagen nog mee rondgereden en geen enkel probleem gehad... Gekke situaties ik begin eraan te denken om deze naar de sloop te doen, de motor werkt echt prima maar ik denk dat er iets in de sturing zit...de motor eruit halen gaat mij meer opbrengen denk ik. Ik ben een hobby garagist en dit gaat me net ietsje te boven... Mvg

bener (0), 9 jaar geleden

Hmmm de wagen is niet verzekerd of niks, ik snap best dat uitlezen de beste optie is maar ik heb er 2dagen nog mee rondgereden en geen enkel probleem gehad... Gekke situaties ik begin eraan te denken om deze naar de sloop te doen, de motor werkt echt prima maar ik denk dat er iets in de sturing zit...de motor eruit halen gaat mij meer opbrengen denk ik. Ik ben een hobby garagist en dit gaat me net ietsje te boven... Mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.