Bij het accelereren is er aan de passagierszijde een luchtstroom te horen alsof de verluchting op hoge toeren draait. Dit is ook duidelijk te horen bij het op rijden van een helling. De motor gaat dan onregelmatig lichtjes versnellen en vertragen in samenloop met het blaasgeluid en aardig wat zwarte rook. Bij het versnellen van de motor bij stilstand en geopende motorkap is in het motorcompartiment niets abnormaals te horen, wel lijkt mij de rubberen turboslang sterk op te zwellen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou controleer dan goed op lekkage van de uitlaat in de buurt van de egr koeler en turbo daar lekt het vaker.
groetjes jan.
Jan, als je het soepele stuk in de uitlaatbuis bedoelt, hier was inderdaad een lek in het verleden maar lijkt nu ok. Ik heb dit vervangen door een universeel stuk in de handel te verkrijgen. Het originele stuk heeft de mogelijkheid door de veer die er rond zit open te gaan en lucht te laten ontsnappen. Het stuk wat ik er tussen gelast heb kan dit niet. Ik weet niet of dit voor de motor een probleem kan opleveren in bepaalde situaties.
Het geluid en de gezwollen luchtinvoerslang geven mij het gevoel van een te hoge turbodruk. Met VGA-com lees ik geen foutmelding uit.
Eric
13 jaar
nee de druk zal niet tehoog worden anders zou hij en een fout melding hebben en in noodloop gaan.
dat stuk wat je er tussen gelast hebt zal niet voor problemen voor de motor zorgen hoor.
als je stilstand gas geeft hoor je het dan ook want dan zou je onder en boven de motor kunnen luisteren.
groetjes jan.
Het vreemde is dat er niets te horen is bij stilstand gas geven, enkel bij het accelereren en zwaardere belasting tijdens het rijden. Ik heb de egr klep en de volledige luchtinlaatbuis aan de egr klep gekoppeld al gedemonteerd en gecontroleerd. Hier is geen defect waar te nemen.
Gr. Eric
13 jaar
ja dan is het lastig want dan kun je nog kijken of je ergens lekkage ziet maar dat zal wel niet.
of de katalysator moet dicht zitten of een eind dicht zitten dan kan je ook geblaas krijgen en inhouden en slecht
trekken.
groetjes jan.
Jan, ik zit een beetje met hetzelfde idee. Ik heb 10.000km geleden het soepele stuk tussen de uitlaatbuis achter de turbo vervangen omdat het niet meer mooi tegen elkaar paste en hier zwarte rook uit kwam bij gas geven. De reden van het lek heb ik nooit geweten. Mogelijk door de catalysator die al gedeeltelijk verstopt was?
Dit wordt demonteren!
Ken je een goede manier om de verstopping te checken en te reinigen?
Gr Eric
13 jaar
nee meestal bij verstpping zit het binnen werk los en verspert de uitgang.
somige zeggen tegegesteld met hoogedruk spuit spuiten maar ik heb dar geen ervaring mee.
als bij ons het voorkomt is het meestal bij aardig wat km en dan vervangen we hem.
maar kijk er errst in hoe het er uit ziet.
zit je niks dan zou je boven stande kunnen proberen.
groetjes jan.
Ik heb laatst alle luchtleidingen na de turbo gecontroleerd. De eerste rubberen leiding aan de turbo heeft een scheur van 2 cm. Dit blijkt meer voor te komen. Deze leiding van 25cm is blijkbaar alleen in een Audi garage te koop aan de onverantwoorde prijs van 200 . Weet iemand een goedkopere bron??
De catalysator heb ik gedemonteerd maar hier was geen verstopping.
Groetjes Eric
13 jaar
nou aan de ene kant is dat mooi want die is duurder als deprijs van die slang zo duur is zal het een speciale zijn want anders kun je er een gewoon stukje tussen zetten.
ik heb namelijk geen idee hou de slang eruit ziet en wat de samestelling is.
groetjes jan.
Voor mij is het een gewone rubbere slang in S vorm van slechte kwaliteit. Hij is alleen speciaal in zijn prijs. :-)
Eric
13 jaar
nou kun je dan niet aan universeel slang komen met die diameter en dxeze er en beetje ruim tussen monteren.
groetjes jan.
[quote=Eric Tuerlinckx]Voor mij is het een gewone rubbere slang in S vorm van slechte kwaliteit[/quote]
De nogal hoge prijs zit niet in het materiaal van de slang maar in de kop (aansluiting) van de slang.
Gr. paul
Ik had tijdelijk de turboslang met tape gerepareerd. Onlangs heb ik via ebay dit type slang aan de prijs van minder dan 50 kunnen kopen ipv. de originele Audi van 200.
11 jaar
toch nog snel opgelost...bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar