audi 80 1.8s ppm motor monopoint.
motor houdt in en slaat over maar niet altijd, net bougiekabels die doorslaan.
kabels verv bougies verv rotor gecheckt co ok behalve als ie stottert veel hc hoog co. cillinder ballans test ok. temp sensor ok.
ontstekings beeld: stationair ok rond 10 kv vanaf 1500 t/min lager dan 5 kilo volt????. elecktroden afstand bougies ok type ok. motor deed dit eerst heel enkelt maar nu veel meer (eerst kleine schokjes ne grote. wie heeft hiet ervaring mee? graag reacktie alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekkage in de inlaat, kan het machet zijn onder de centrale inspuitunit, of de slang van de rembekrachtiger bij de aansluiting op het inlaatspruitstuk. Vermoed de laatste, clinder 1 krijgt dan een te arm mengsel door valse lucht en dat verbrand niet. (hoog hc)
heb ik al getest met een bus remmenreiniger.
ook het rubber onder injecktiehuis, inlaatspruitstuk, maar als ik het signaal van de labda sensor meet (met scoop) zie je veel ruis niet mooi beeld.??? lijkt wel ruis van ontsteking. nog bedankt voor de tip gr wilm.
ontstekingtijdstip controleren
wat voor benzine tank je ??? euro 95 ???????????
probeer eens een volle tank 98 en vervolgens de motor flink "op zn donder geven "
dan zou het binnen 500 km weg moeten zijn !!
ik heb het gehad met een audi 90 5 cilinder en het hielp perfect
als het help moet je af en toe (om de 2 tank beurten) 98 tanken.
Willem
Heb je de ontstekingsversterker al gecontroleerd. En kijk ook even of de hallsensor een strak beeld geeft
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar