wie kan mij helpen want ben nu ten einde raad, heb een audi 80 1,8s monopoint automaat van `89. van t ene op t andere moment is hij ineens heel erg gaan inhouden en komt er gewoon blauwe rook uit de uitlaat. stinkt ook heel erg naar benzine. auto start nu ook niet meer want hij verzuipt gewoon. automaat schakelt constant tussen 2 en 3 lijkt t als je constant 80 rijdt. lijkt net of het contact aan/uit gaat. t gevoel dan.als je t pedaal op 1 stand houdt zakt hij soms ook helemaal in tot je stilstaat. gaat ook weer weg als je gasgeeft. wie kan mij helpen??? mvg jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik moet zeggen dat de reacties overdonderend zijn, dacht dat iedereen elkaarhielp hier? zal wel aan mij liggen. mzzl
Jeroen, blauwe rook duidt meestal op olie die verbrandt. Dat je benzine ruikt duidt op slechte/geen verbranding van de brandstof. Ik denk dat de motor op 3 cilinders loopt. Lijkt erop dat er iets met de kleppen is. Ik vrees dat het einde motor is :( vooral gezien de leeftijd van de auto.
Dat er niemand reageert kan toeval zijn, maar alleen de 50 nieuwste berichten worden weergegeven. Ben je daar niet meer bij door nieuwe reacties/postings, zien niemand je bericht meer totdat je zelf weer reageert/aanvult. En trouwens, als ik je verhaal lees, zou je posting bij de particulieren moeten staan. In ieder geval veel succes. Sjaak
Iedereen die echt geinteresseerd is leest jouw verhaal bij de VW afdeling. Zeker bij professionals verdwijnt die melding niet zo gauw. Komt waarschijnlijk omdat de auto te oud is en je bij professionals staat. Je wordt geacht deze conclusie zelf te trekken.
Jeroen weet je zeker dat dit een monopoint is??
Moeilijk verhaaltje hoor,enigzins tegenstrijdig..blauwe rook en
verzuipen met benzine stank.
Als het zwarte rook is en een carburateur motor,dan denk ik aan een niet goed werkende voorverwarming(de aangezogen lucht).
Deze lucht word door de uitlaat via een slang en een klep(vacuum/thermisch geregeld)op het luchtfilterhuis,verwarmd
zodat de benzine kan"verdampen".
Succes Hub
het is een monopoint, hij verbruikt geen spatje olie en veel km heeft hij ook niet gereden. nog geen 80.000. als je rijdt gaat de injector ineens waanzinnig veel inspuiten en je moet echt t gas erop houden anders stopt hij ermee en verzuipt hij. nu start hij ook niet meer omdat je alleen maar bezine ruikt uit de uitlaat.
19 jaar
Het lijkt er dus op dat er iets gemeten wordt waardoor er te veel brandstof ingespoten wordt !? tempsensor?? luchtmassameter ?
luchtmassameter zit er niet op, maar wat je zegt van die temp sensor zou welleens kunnen. ik kan dat eens proberen. alvast bedankt. ik laat wel weten hoe het afloopt
19 jaar
Jeroen...Meten is weten!!!
Welk type motor is het(letters)
Als we dat weten kunnen we effe kijken voor wat meetwaardes!!
AUDI 80 1.8 S INJ. AUTOM. MOT.PM 1781CC 66KW dit is hem dan. geef toe dat je daar wel gelijk in heb Hub.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar