Vandaag liep het toerental van de motor opeens terug naar beneden,gas geven werd niet meer op gereageerd.
Het is een 170pk motor.
Lees dat deze motoren last hebben van de injectoren van siemens.
Heb de auto uitgelezen,en deze geeft aan:
Version: Release 10.6.0
Address 01: Engine Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55AA830AC35B40B4
2 Faults Found
004160 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction
P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 135024 km
Time Indication: 0
Date: 2011.06.15
Time: 13:49:22
Freeze Frame
RPM: 192 /min
Torque: 120.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Battery Volts: 102.6 V
Battery Volts: 101.7 V
Battery Volts: 115.6 V
Battery Volts: 113.6 V
008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit
P2146 - 009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame
Fault Status: 01000100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 120.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.09 V
Temperature: 39.0°C
Bin. Bits: 00000111
(no units): 0.0
Readiness: N/A
Zijn nu alle injectoren kapot,of een ervan???
Kan ik er een los vervangen,of moeten ze allemaal.
De prijzen zijn belachelijk hoog,grapje kost bij vervanging van alle vier boven 2000 euro.
Dus weg vakantiegeld plus spaargeld.
dealer vertelde door de telefoon dat je ook waarschijnlijk het draadboompje moet vervangen van de injectoren,omdat deze ook meestal kapot gaan,bij een kapotte injector.
Of zou het misschien een hopelijker goedkoper probleem kunnen zijn???
Bedankt voor antwoord,en het meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ga er van uit dat deze piezo verstuivers heeft.
dan bij uitval van een verstuivers stopt de motor er mee.
als je dan het klepdeksel los hebt kun je eerts met een om meter de weerstand van elke verstuiver meten.
zit er verschil in dan weet je welke.
deze stekker eraf en dan moet hij op 3 cilinders lopen.
dan weet je welke je moet vervangen.
en een is genoeg hoor.
groetjes jan.
Precies gedaan zoals je zei,en inderdaad,een verstuiver is kapot.
Dus een nieuwe besteld bij de dealer,kostte met boutjes en kleppendeksel pakking,450 euro(beetje korting gehad gelukkig)
De verstuiver is een siemens,die alle 170pk uitvoeringen hebben.
Wat is precies een piezo verstuiver,gewoon voor de weet? is dat een merk,of benaming?
Wil het graag leren...
maar bedankt voor het antwoord,scheelde een hoop tijd!!!super!!!
bedankt!!!
13 jaar
dat is de benaming van de werking hier zitten allemaal dune plaatjes in die voor het ligten van de naald zorgen.
de eene verstuiver helpt de andere via de inductie om tewerken.
gaat een zo n vervstuiver stuk dan stopt hij er mee.
tot dat daar de stekker van af is dan loopt hij op 3 cilnder.
heb je een gewone pomp verstuiver dan gaat hij gewoon op 3 cil verder.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar