Laatste tijd heb ik steeds vaker dat de auto in noodloop gaat, vooral op de snelweg heb ik hier regelmatig last van wanneer ik een keer het gaspedaal intrap. Ook verschijnt er dan soms een mooi donker wolkje achter de auto.
Ik heb de auto uit laten lezen en heb de volgende foutcode gevonden:
17958 - Charge pressure control deviation.
Het volgende logje heb ik hierbij gemaakt:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/837...][img]http://img837.imageshack.us/img837/5564/...[/img][/url]
(voor dit logje heb ik 1 keer heel kort het gas los moeten laten en de 2e (duidelijke dip in gevraagde MAF & MAP iets langer)
Aan de hand van de foutcode vermoed ik dat de N75 is overleden? Maar de LMM-waarden waarden zijn ook wel wat laag in het logje...
Worden deze beinvloed en ben ik klaar met een andere N75, of moet ik ergens anders naar kijken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk hier eens: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...
Ik heb ook een AGR blok en wastegate (N75) begaf het bij 3 ton. Voor 46 euro en 2 minuten werk was probleem opgelost. Overigens ging mijn auto altijd volgens een reporduceerbaar scenario in de noodloop bij falende N75 met foutcode 17965 (P1557).
Bedankt voor je reactie.
Ik ken de site van Gerrit Speek maar wilde even weten of dit het enige probleem zou zijn.
Goed om te horen dat het vervangen van de N75 bij jou het probleem heeft opgelost! Heb je dit zelf gedaan of heb je dit laten doen? indien laten doen waar dan?
De lage MAF waarden (LMM) worden die veroorzaakt door de eventueel kapotte N75?
ze behalen de gevraagde waardes namelijk ook niet...
13 jaar
Ik heb het zelf gedaan. De klep kan je zo lostrekken, omdat deze met een rubber over een rechtopstaand metalen plaatje zit. De 3 slangetjes kan je ook lostrekken (zitten met klemmetje vast). En dan de slangetjes op de nieuwe klep zetten en klepje weer met rubber over metalen plaatje schuiven. Koste mij leteerlijk niet meer dan 2 minuten.
De lage MAF waarden kunnen verklaard worden door een kapotte LMM. Die heb ik vervangen een paar maanden voordat ik de klep heb vervangen. Alle problemen zijn bij mij toen wel opgelost. Zoek maar eens op mijn naam, dan vind je heel wat terug over wat ik heb ervaren.
Updateje. Heb eens in mijn VAG handleidingen gekeken. Je kan ook met een multimeter de weestand meten tussen de 2 polen van het N75-klepje. Deze moet tussen de 25 en 45 Ohm zijn voor een AGR. Is het dat niet, dan moet deze vervangen worden aldus het voorschrift.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar