Hallo,
Ik heb het volgende probleem, Ik reed vanaf werk naar huis. toen ik plotseling de Kloelings teken zag en een luide piep.
En zag dat mijn de temparatuur meter 120 graden aangaf. ik heb een flink stuk over ssenl weg gereden zonder bijzonderheden.
Ik heb wel in de bebouwde komen bij het het optrekken flink opgetrokken maar niet al te gek. Dit was een van de weinige keren
dat ik de gaspedaal ff intrapte, toerental kwam niet in het rood.
Ik ben toen stil gaan staan , en zag het volgende onder de motorkap:
1:) koelvloeistof gevuld tot max.
2:) koelvin draaide niet
3:) kachel werd gewoon warm*
4:) bovenste slang werd heet maar geen druk*
Mijn eerste vermoeden was de Thermostaat, deze heb ik ook vervangen ( en gelijk maar de muliti riem en spanrol).
Maar niks nada nopes , motor wordt nog steed te heet als ik ga rijden , bij stationar blijft tussen de 90 en 100 graden.
* bovenste slang heeft nu wel druk als de motor 90 graden of hogere is.
*En komt er GEEN warme lucht meer uit de verwarming / Climate controle.
Ik ben eerder tegengekomen oplossing als de Waterpomp vervangen of wat ik ook ook zag was koppaking lek cq. vervangen.
Voordat ik moet kiezen welke 2 kwaden ik als eerste kies , wil ik graag weten wat de ervaren onder ons zouden doen.
Mvrg,
SK
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt dat de koelvin niet draait. Kijk eens of de koelvin niet vast zit.
Of dat de zekeringkast op je accu goed is, contacten willen mog wel een wegbranden. dan maakt je zekering (30 amp) geen contact.
Een kapotte waterpomp kan ook zeer zeker het probleem zijn
Hallo erwin,
Bedankt voor je reactie, de vinnen (allebei) draaien wel als ik de airco aandruk. Ga ff de zekeringen nachecken..
13 jaar
Dan zal dat goed zijn.
Ben toch bang voor een waterpomp.
Ik hoop het wel.. kost heel wat minder dan de koppaking vernieuwen, ga morgen de waterpomp laten vernieuwen, pest is dat ik de distr riem en rollers 25000 km geleden heb laten doen.. helaas wist niet dat ik dan ook geijk voor die 40 eur extra de waterpomp had moeten laten vervangen. Ik wist niet eens dat de waterpomp door de distri riem werd aangedreven. de laatste keer dat ik een waterpomp heb vervangen was toen ik nog een audi 80 had. daar werd ie nog aangedreven door de v-snaar. hahah ik ben een beetje old scool aan het worden.
13 jaar
Het was inderdaad de waterpomp, schoep was afgebroken. Auto loopt weer als een zonnetje..
Bedankt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar