Hallo,
Na veel googelen en lezen en dergelijken maar besloten om hier een bericht te plaatsen!
Het gaat om een audi a3 2.0tdi bj:2005 met nog maar net 145dk op de klok.
De auto heeft zo zn kuren met schakelen!!
Als ik de auto in zn 1 zet dan komt hij er niet meer uit,dit doet hij 7 van de 10 keer..(hij wilt ook vaker niet in de 1 of achteruit,als ik dan eerst naar de 3 en weer terug naar de vrij ga dan gaat die meestal wel zonder problemen in de 1)
Hetzelfde verhaal met het in de achteruit zetten,7 van de 10 keer wilt hij er niet in,of hij schiet er vanzelf in :S!!!
De ene keer doet hij dit met koude motor (ca 8 uur stilgestaan) de andere keer doet hij t gewoon en begint t pas later..
Autobaan rijden is geen probleem,gaat heerlijk en niks aan de hand.
Binnendoor is een hele grote irritatie!!..,de ene dag wat minder als de andere maar het werkt me gewoon op de wekker..
Als ik voor een stoplicht sta met de koppeling volleding ingedrukt en de auto staat in de 1 dan hoor ik verandering in het geluid van de motor en slaat hij vast in de 1..,hij begint dan ook te kruipen ..(zoals een automaat zou doen als je in de drive de rem loslaat)..als ik m dan soms met ergernis uit de 1 ruk (ik weet dat het niet goed is maar soms flip ik even uit)dan krijg ik m weer niet terug in de 1..
Ik weet dat het een heel verhaal is maar ik probeer alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen..
ben nu al 3 keer terug geweest naar de garage en hun willen/kunnen t niet maken of ze vinden het gewoon niet!!!
Reeds vervangen:
Cilinder op de versn bak
Hoofdcilinder in de versn bak
Auto is tig keren ontlucht
En het probleem blijft bestaan!!!
Garage vondt het niet nodig om naar de koppeling te kijken?? lijkt mij (als autonoob) toch duidelijk dat het iets met de koppeling te maken zou kunnen hebben..
Hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen met dit @@$%#%$%@$#@%!$% probleem!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als een koppeling niet goed vrij komt bij het intrappen dan blijft in theorie de ingaande as van de versnellingsbak een beetje draaien, het schakelen gaat dan met grote moeite omdat er alleen kan worden geschakeld met een niet aangedreven ingaande as, de rest word opgeheven met de synchromesh ringen die zorgen dat de tandwielen vlak voor het ingrijpen met hetzelfde toerental gaan draaien,
Ik zou de oorzaak dus zeker in de koppeling gaan zoeken.
De bediening ervan is al vervangen en gecontroleerd en dat is het dus niet.
Dat vanzelf erin schieten heb ik geen verklaring voor, miss is er nog meer mis, maar je hebt het over een kruipneiging dus komt bak niet vrij.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar