Goedendag, Ik heb gisteren mijn auto opgehaald bij de garage.
I.v.m. kapotte distributie riem, nieuwe kleppen, andere nokken-assen,hydr. klepstoters en riemen en pakkingen.
Bij thuiskomst blijkt dat de motor stationair trilt, je voelt het goed. ( was voorheen niet zo )
Als ik het toerental langzaam omhoog laat gaan word het steeds minder al hoor je wel dat de motor niet echt mooi loopt.
Bij het rijden merk je hier eigenlijk niets van.
Iemand enig idee, alle tips zijn welkom!
Bvd, Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kunnen enkele dingen zijn: timing nokkenassen (KOMT ZEER PRECIES), of een mogelijke kromme drijfstang doordat de zuiger een tik heeft gehad... dit laatste hoop ik niet voor je maar is zeker mogelijk.
paul,
Paul, de timing van de nokkenassen hoe werkt dat?
Heeft dat niet met de tandriem te maken?
17 jaar
[quote=oomklaas]Paul, de timing van de nokkenassen hoe werkt dat?
Heeft dat niet met de tandriem te maken?[/quote]
klaas, dat werkt perfect, maar alleen met speciaal gereedschap waar weinig mensen van in het bezit zijn.
paul,
klaas zal even een afbeelding plaatsen, praat iets makkelijker... moment.
paul,
[url=http://imageshack.us][img]http://img46.imageshack.us/img46/7178/13...[/img][/url]
krukas blokkeren...
[url=http://imageshack.us][img]http://img249.imageshack.us/img249/8596/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img242.imageshack.us/img242/1151/...[/img][/url]
timing nokkenassen
Krukasmechanisme
Getande riem uit- en inbouwen
Uitbouwen
Geribde riem uit- en inbouwen =>blz. 13-10
‒ Tandriemkap aan beide zijden losklikken.
‒ → Motor met de hand in BDP-stand draaien.
‒ Nokkenasstand controleren:
de grote boring van de borgplaten op de nokkenastandwielen moeten naar binnen gericht ten opzichte van elkaar staan, anders de krukas een omwenteling verder draaien.
‒ Referentiepuntsensor links uit motorblok schroeven.
‒ De BDP-boring in de krukas moet achter de boring van de uitgebouwde referentiepuntsensor zitten (zicht- resp. voelbaar).
‒ → Fixeerbout 3242 in de boring van de uitgebouwde referentiepuntsensor schroeven en vastdraaien.
‒ Spansysteem van geribde riem uitbouwen, blz. => 13-10
‒ Tandriemkap links en rechts uitbouwen
‒ Trillingsdemper uitbouwen => blz. 13-11
‒ Onderste gedeelte van de tandriemkap uitbouwen.
Aanwijzing:
◆ De looprichting van de getande riem markeren. Een omgekeerde looprichting kan tot beschadigingen leiden.
‒ Spanrol getande riem losdraaien
‒ Getande riem uitbouwen.
Inbouwen
‒ → Linker en rechter nokkenastandwiel met poelietrekker, b.v. KUKKO 20-10, van de conus losdraaien.
Aanwijzing:
◆ De klauwen van de poelietrekker moeten op de achterste naaf worden geplaatst.
‒ Getande riem over beide nokkenastandwielen leggen.
‒ Getande riem om alle tandwielen leggen, als laatste over de spanrol.
paul,
Paul, ik heb de auto bij autoparts ( C D ) in Erp laten repareren.
Verwacht dat dit dus wel goed zit, hoop toch niet dat er een drijfstang krom is!
Kan het niets te maken hebben met het feit dat de nieuwe onderdelen nog in moeten lopen/slijten op de oude?
17 jaar
[quote=oomklaas]Paul, ik heb de auto bij autoparts ( C D ) in Erp laten repareren.
Verwacht dat dit dus wel goed zit, hoop toch niet dat er een drijfstang krom is!
Kan het niets te maken hebben met het feit dat de nieuwe onderdelen nog in moeten lopen/slijten op de oude?[/quote]
een kromme drijfstang is goed mogelijk inlopen van div onderdelen lijkt mij niet van toepassing.
paul,
Paul bedankt voor de snelle reactie, weet weer iets meer.
Zal morgen maar eens gaan bellen.
17 jaar
[quote=oomklaas]Paul bedankt voor de snelle reactie, weet weer iets meer.
Zal morgen maar eens gaan bellen.[/quote]
peter wat me ook zo nog even te binnen schiet, de krukaspoelie (trildemper) kan ook stuk zijn, laat daar even naar kijken.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar