close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Motor vervangen of reviseren.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 V6

Beste Mensen,

Na een aantal jaren met mn 2.5tdi gereden te hebben(250.000km), ben ik een beetje naar wat anders aan het kijken.(puf is er een beetje uit.)
Nu het volgende, ik ben eigenlijk gek op mn karretje, mooie kleur, xenonlampies, notehoutedashboard kortom een beetje speciale uitvoering.
Is het mogelijk om er een andere motor in te laten bouwen? Ik kan via via aan een 3.3bi-turbo komen. Gaat dit passen in een a4 van 1999? En zoja wat moet er dan verder allemaal gebeuren?
Of zeggen jullie "nooit aan beginnen, gewoon reviseren!"

Laat het me weten.

Gr. Mike.

Geplaatst door

mikedieselpower (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

helaas mike, onbegonnen werk daar komt nog bij, een 3.3 gaat gewoon niet passen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ok duidelijk,

Dan nog een vraagje, reviseren is dus wel een goede mogelijkheid en is het dan ook verstandig om het blokkie te tunen(chip)?
Heb ik destijds niet gedaan omdat ik wat wantrouwig was, maar een vriend van mij heeft zijn audi van 150pk naar 185pk laten tunen en dat liep als de brandweer. Weliswaar nieuwere model(2003) maar blokkie is hetzelfde.
Of is daar de motor gewoon te oud voor?

mike

vertel even in het kort waarom nu al reviseren ? normaal lopen deze motoren probleemloos 4/5 ton. 250dkm vind ik nogal vroeg om over te gaan tot revisie.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hoi Paul,

Ik merk dat hij steeds minder gaat lopen(het felle is er wat uit). Motor loopt verder nog wel goed maar hoor zo hier en daar ook wat rare geluidjes." Gakkelen" met opschakelen van 2 naar 3 en soms 3 naar 4, vooral als het schakelen niet vlot gebeurd. Soms houdt ie wat in en dan ineens zoeft ie er vandoor. Ben hiervoor al bij de garage geweest maar daar konden ze niets vinden. Vandaar dat ik ook gezien de km-stand dacht dat de fut er wat uit is.

Mike.

als ik jou verhaal zo lees krijg ik het vermoeden dat de nokkenassen zijn ingesleten, overigens een bekende kwaal. dit verklaart tevens het vermogen verlies. controleren kun je zelf ook zonder demontage van delen. verwijder de oliedop en kijk door de vulschacht daar zie je 1 nokkenas voel met iets (bedenk maar wat) en voel of de nok nog mooi glad is, je mag geen rand op de nok voelen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ai daar was ik een beetje bang voor. Heb ik trouwens bij de vervanging van de distr.riem en waterpomp nog wel na laten kijken en toen was alles nog ok. Km-stand 215.000.
Ik ga het checken.
Bedankt alvast.

ok hier dus......?
maar ehh wat kan er dan aan de hand zijn?

juist :)

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=mikedieselpower]ok hier dus......?
maar ehh wat kan er dan aan de hand zijn?[/quote]
dat bruine dat is een lichte aanslag en mag je als normaal beschouwen, heb je de auto al eens uit laten lezen op evt foutcodes ? bv, luchtmassameter, turbodruk ?

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Bij de laatste oh-beurt +/-4mnd terug en alles was nog ok.

ik zou de luchtmassameter nog eens laten controleren, en zonodig eens uitwisselen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ok en met uitwisselen bedoel je omwisselen en testen of ie dan weer wat beter loopt?

[quote=mikedieselpower]Ok en met uitwisselen bedoel je omwisselen en testen of ie dan weer wat beter loopt?[/quote]
probeer dat maar eens.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ga ik doen en laat je wel weten wat eruit gekomen is.
Tot zover bedankt.

Gr. Mike

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.