close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: motorelectronica

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6 2.4

resultaat diagnoserapport

Vanwege branden van lampje motormanagement bij de dealer een diagnose laten doen
De uitkomst was:
2 storingen herkend

17819 P1411 035
cilinderrij 2, secundaire-luchtsysteem
doorlaat te klein

17831 P1423 035
cilinderrij 1, secundaire-luchtsysteem
doorlaat te klein

Op mijn vraag wat het precies inhield en wat daaraan te doen kreeg ik als antwoord dat het verder uitgezocht moest worden. Wellicht is er iemand die dit ook al eens gehad heeft en wat men er aan gedaan heeft.

Geplaatst door

koko6365 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Cees secundaire lucht wordt in de uitlaat geblazen om met die zuurstof de kat sneller aan de gang te krijgen En de uitlaatgassen lijken schoner. Het mengsel is koud veel te rijk de kat wordt wel warm maar er zou zonder secundaire lucht geen naverbranding zijn. De luchtpijpjes staan op het spruitstuk aangesloten. Kijk of er niets zit dicht gekoold en of de kleppen wel werken die de zaak bij warme motor weer afdichten omdat anders de lambdasondes in de fout gaan. groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

secundaire-luchtsysteem blaast lucht in de uitlaten bij koude motor om de katalysatoren sneller op te warmen.
De ecu meet op beide banken te weinig lucht als het systeem actief is.
Kan een vastgelopen pomp zijn of een lek tussen pomp en punt waar de lucht de uitlaten in geblazen wordt.

oldford 0
badge

14 jaar

via actuator diagnose controleren of de blower en indien geplaatst de magneetklep werken. Heb je de testkast weer bij nodig. Jammer dat ze dat niet even gelijk gedaan hebben.

Wat je zelf kunt doen is controleren of de blower draait bij koude motor. moet zo'n halve minuut zijn best doen. Zit meestal gemonteerd onder de langsdrager aan de rechterkant van de wagen, net achter de koplamp.

audia4 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.