close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: motorsteun

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Ik heb een probleem met het overbrengen van het vermogen op de weg, bij het aanspreken van de kickdown optie; dan schakelt de aut. terug, 1 of 2 versnellingen echter zonder er als een haas vandoor te gaan de motor blijft hangen op 3000 toeren en snelheid loopt maar langzaam op. Dit probleem is al door verschillende technisch specialisten (ook hier op problemcar) onder de loep genomen en op hun adviezen is er heel veel aan de auto vervangen:
• Olie en filter van versnellingsbak vervangen en met voorgeschreven olie gevuld volgens voorschriften.
• Lucht massa meter vervangen.
• EGR klep vernieuwd.
• Turbo en turbo druk gecontroleerd.
• Magneetklep en de werking nagekeken.
• Controle van de vacuümslang op defect en lekkage.
• Bedrading doorgemeten.
• Allerlei software instellingen opnieuw gereset of afgesteld met behulp van de computer.
• motorcompressie gemeten
• timing diesel pomp
• elektrische brandstofpomp test, is een error gevonden in het stuurapparaat van de pomp dit is gerepareerd door Büchli in Harderwijk echter zonder gewenst resultaat.
• controle op lucht in brandstof systeem
• temperatuur sensor vervangen
• versnellingsbak accepteert basis settings versnellingsbak is gecontroleerd door verschillende transmissie revisie bedrijven en onafhankelijk van elkaar verklaren hun daT de bak goed is
• Ook is de nokkenas aan een controle onderworpen geweest en ook deze is (nog) niet versleten.

Na enkele duizenden euro’s uitgegeven te hebben ben ik nog steeds op zoek naar de verlossende tip/advies. Waar wel nu een foutcode in is gevonden met behulp van software van VW??? Op computer diagnose van Audi is dit er niet uitgekomen?? Dat er een fout zit in de sensor van een motorsteun; kortsluiting, visueel is ook een lekkage aan de steun waargenomen.
Voordat ik nu de opdracht ga geven ga ook maaR dit weer vervangen wil ook nu dan wel zo goed als zeker weten of dit een relatie tot het probleem is??
WIE HET WEET MAG HET ZEGGEN

Geplaatst door

bosjes (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi

je kan van je andere goede motorsteun de weerstand meten en die bij de andere tussen de aansluitingen van de stekker maken. maar een motorsteun zal niet zoveel kosten als wat je al uitgegeven hebt denk ik dus je kan hem ook vervangen.
een defecte motorsteun kan ook voor trillingen zorgen enz.

mvg paul

paulus8635 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.