Volgend probleem doet zich voor: Automaat/tiptronic heeft altijd goed gewerkt, in één keer wil auto niet meer in de achteruit ( na lang wachten pakt hij hem soms wel) als je hem in de D zet schakeled hij de eerste 30 seconden soms wel 1-2 minuten niet over naar de 2 en licht het lampje D niet op zoals hij dat normaal zal doen.
ATF olie reeds net bij dealer laten vervangen, intussen tijd mee op wintersprort geweest in de bergen, geen probleem. Schakelen in de P N 34 geen probleem alleen komen de signalen ook steeds minder snel door in het schermpje op het dashbord. De automaat begint steeds slechter te schakelen. (langer wachten van N naar R en van N naar D) Zou dit een sensor kunnen zijn? of zou de bak toezijn aan een revisie beurt? Wat zou een betaalbare oplossing kunnen zijn????
Hoor graag van jullie.....
alvast bedankt voor evt. reacties....
groet....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
marcel laat de automaat bak uitlezen dan wordt je daar misschien wijzer van want misschien is het wel een sensor maar die lees je dan uit dan weet je wat ermoet gebeuren.
groetjes jan.
Probleem opgelost, ABS unit vervangen.
Heeft dus met elkaar te maken
18 jaar
mooi marcel ; ja het heeft allemaal met elkaar temaken het staat via de canbus met elkaar in verbinding ; ze wisselen via canbus informatie uit daarom moet er bij storingen altijd begonnen worden met de systemen uittelezen.
groetjes jan.
[quote=jan T]mooi marcel ; ja het heeft allemaal met elkaar temaken het staat via de canbus met elkaar in verbinding ; ze wisselen via canbus informatie uit daarom moet er bij storingen altijd begonnen worden met de systemen uittelezen.
groetjes jan.[/quote]
deze audi is nog niet voorzien van een canbus systeem..
CAN-bus is een toepassing van een netwerk in de motorvoertuigen. Met de toenemende complexiteit van voertuigen is de behoefte ontstaan om informatie snel en efficiënt uit te kunnen wisselen. In plaats van voor ieder stukje informatie een eigen draad te trekken, heeft men de ontwikkeling gezocht in netwerken. Netwerken zorgen ervoor dat je via één verbinding verschillende informatie kunt transporteren. één draad is nu dus niet meer exclusief bestemd voor één stukje informatie.
op een audi uit 1999 is dit nog niet van toepassing.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar