Hoi Allemaal,
Ik wil een andere kleur instrumentenverlichting, en moet daarvoor de wijzerplaten van de meters afhalen. Nu lukt het wel bij de temperatuur en brandstofmeter, maar ik krijg de naalden (wijzers) van de kilometer en toerenteller niet er van af. Zonder deze te verwijderen krijg ik de wijzerplaten ook niet eraf.Heeft iemand hier ervaring mee?
Bvd Kenneth
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
iid, dit gaat je niet lukken ( PAS OP MET AFBREKEN )
deze teller klokken zijn er zeer gevoelig voor.
krijg.? de wijzers er wel af. dan geeft de klok niet meer de juiste waarden aan.
paul,
Naald voorzichtig over de nulaanslagpin tillen, dan aftekenen waar hij staat in ontspannen toestand. Dan 2 vorken uit de besteklade van je vrouw gappen. Deze voorzichtig als lichter gebruiken, zo dicht mogelijk op het asje. Pas op, de hele boel is uiterst fragiel.
Retourbouwen in dezelfde stand als afgetekend. Daarna over de aanslag pin tillen en klaar.
hoi, harry
perfecte theorie, en dan de afdruk van de vork in de tellerplaat.
:^) :^) zie het al zo voor me....
paul,
Hoi,
Ik ga de tip van Harry toch eens proberen (denk ik), alhoewel een tacho van de sloop ook niet goedkoop is. Ik zal dan wel een doek onder de rug van de vork leggen om de wijzerplaat te beschermen (Paul;-). Als het is gelukt horen jullie het wel.
PS heb je het zelf al geprobeerd dan Harry?
Groetjes Kenneth
20 jaar
hoi,
ik wel, asje er uit gewipt,, dag klok.
vandaar dat ik dit zij PASOP...!
naar de sloop en voor 40,euro een andere opgehaald.
nooit weer geprobeerd
paul,
Heb er toch al meer geopereerd zo. Van golf 2.
Als deze het niet meer doen namelijk. Dan is er een tandwieltje op een as verschoven en moet de plaat eraf om erbij te komen. Terugschuiven en druppel secondelijm erop en ze gaan nooit meer stuk.
Dat met die vorken werkt echt..... en geeft geen afdrukken. de tanden van de vork zet je aan de onderkant van het centerbusje van de naald. de bolle achterkant komt op de wijzerplaat te liggen. Zo dicht mogelijk bij de schroefjes, daar is hij het sterkst.
De wijzers zitten op een lichte conus gemonteerd.
Harry even een vraagje, ik heb inderdaad ook wel eens zo'n klok geopereerd, inclusief die van mezelf. Ik heb nu het idee dat de kilometerteller te langzaam loopt. De digitale teller van de MFA loopt namelijk zo'n 10% sneller. Voor dat het tandwieltje los was gegaan had ik dit probleem niet.
van de audi 80 heb je 2 verschillende tellers.
Een daar van moet je bij de snelheid de wijzer mooi laten zitten!
gaat intern anders niet goed komen!
20 jaar
Mark,
Bedankt voor je reactie, maar als je niet duidelijk maakt welke van "de twee",heb ik er ook niets aan!
Bedoel je de B3 en B4 of zo?
Groetjes Kenneth
20 jaar
B3 is het waar niet goed bij gaat.
Het telwerk printje aan de zijkant is dan anders.
Het moet echt een draaispoel zijn. Waar je zo'n spoeltje rond ziet gaan.
Dan draai de wijzer tegen zijn aanslag in.
op eigen risico dus ...........
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar