Ik heb hier een A3 op LPG. Deze start en loopt perfect op benzine en LPG. Alleen houdt ie op LPG soms bij 110 a 120 km/u (3000-3500 rpm) in. Soms licht inhouden tijdens half gas, soms echt hakkelen (alsof de brandstoftoevoer stokt) bij vollast (of halflast). Je hoort een relais veel schakelen. Verdeler en verdamper zijn nieuw, luchtweger gereinigd. Probleem doet zich niet voor op Benzine. Wat kan dit zijn.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe oud is de A3 en met welke motor uitgerust? Verandert de kleur van de diagnoseled in de schakelaar tijdens het evenement? Heb je de verdamperdrukken gecontroleerd ook rijdend?
Het is een 1.6 motor. Diagnoseled verandert niet van kleur en de installatie blijft op LPG staan tijdens de storing. Verdamperdrukken zijn tijdens het rijden niet gecontroleerd. Idee hoe dat kan?
19 jaar
Ja met een drukverschilmeter.
Je hoeft de drukken niet tijdens rijden af stellen. als jullie een drukverschilmeter hebben dan sluit je die aan op de eerste trap van vacuumslang die van af inlaatspruitstuk loopt naar verdamper met een T-splitsing aan en een vacuum slang op verdamper (inbusje verwijderen en een tule aansluiten druk moet zijn 1400 +/- 50 mbar en tweede trap op het verdeelhuis deze moet zijn 960 +/- 10 mbar. Je kunt de temperatuur sensor van gas installatie ook door meten deze willen ook wel eens stuk gaan. En is het verdeelhuis wel goed schoon heel goed schoon,zuiger even met ATF olie inelkaar zetten.En even het filterje goed schoon maken. het wil wel eens dat er in een afsluiter ook een filterje zit Ik hoop je hier bij genoeg te hebben geinformeerd . succes
Je hoeft het idd niet rijdend te doen, maar is wel betrouwbaar bij het stellen van een diagnose.
Ik heb zelf een A4 1.6 (ADP MOTOR) met LPG G3 inst.
De oorzaak van het probleem zit zo goed als zeker in de bougiekabels en of verdeelkap en rotor. Het geklik van het relais bevestigt dit, zou het de gasverdeler zijn dan zou het relais niet klikken en zou het lampje rood knipperen i.p.v. oranje branden.
Mijn A4 heeft nu 285000 op de teller waarvan ik er zelf 150000 op heb gezet in ruim vier jaar tijd, ik heb 2 keer de bougiekabels en twee keer de verdeelkap en rotor vervangen. Telkens vanwege de zelfde klachten, inhouden, schokken en een relais waar je de zenuwen van krijgt.
Succes
19 jaar
Ik heb uiteindelijk het probleem gevonden. Het was een slecht contact van het toerental signaal. Was ff zoeken, maar uiteindelijk zo opgelost!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar