auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 80: NIET AANSLAAN / GEEN COMPRESSIE 1.8 (PM) MOTOR

Bouwjaar: 1991

WIE O WIE KENT DIT PROBLEEM..?
AUDI 80 1.8S (PM MOTOR) ZOWEL KOUDE ALS WARME START PROBLEEM-LOOS , MAAR: ALS JE IN KOUDE TOESTAND EEN KEER FLINK GAS GEEFT (4000TM / 5000T/M )DAN GAAT DE AUTO OP 2 CIL LOPEN .
ER IS DAN GEEN COMPRESSIE OP DEZE CILINDERS NA ENIGE TIJD PRUTTELEN EN BOKKEN LOOPT DE AUTO WEER NORMAAL .
IN WARME TOESTAND DOET ZICH DIT PROBLEEM NIET VOOR
OLIE SYSTEEM AL GESPOELD EN VERVERST ,OLIEPOMP GECONTROLEERD OA OVERDRUKKLEP ,OLIEFILTERHUISKLEPJE EN KLEPSTOTERS VERVANGEN PROBLEEM BLIJFT ECHTER, WIE WEET DE OPLOSSING??

Geplaatst door

Jelle5288 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wel de goede olie erin?
kan wezen dat er te dikke olie inzit dit kan zeker bij koude motor wat problemen geven.
gr. peter

peterh8902 5
badge

18 jaar

Zijn het 2 cilinders naast elkaar waar de compressie wegraakt, dan is de koppakking verdacht.

succes

audia4 0
badge

18 jaar

Als de compressie werkelijk wegvalt (gemeten??) blijven er waarschijnlijk een paar kleppen "plakken" (openstaan), en die zakken langzaam weer dicht waardoor de cilinders weer mee gaan lopen, dit plakken doen ze op de klepstelen.
Zitten er toevallig hydraulische klepstoters in (ik ken de audi motoren niet) dan zou het kunnen zijn dat de stoters door de hogere oliedruk koud verder uit elkaar gedrukt worden als normaal en even tijd nodig hebben om weer in elkaar te zakken.

Hallo techneuten

De olie die gebruikt is is voll synt. 5w40 moet volgens mij prima zijn , voor zover ik weet zijn deze motoren ook niet gevoelig voor olie
koppakking is vervangen en kleppen zijn gereinigd kool verwijderd en opnieuw ingeschuurd
Het lijkt alsof de oliedruk in eerst instantie te hoog is en de stoters maximaal open gedrukt wordt
En deze druk niet overwonnen kan worden door de klepveren
Dit model heeft al dubbele klepveren
wie kan er nog wat bedenken ???

Jelle5288 0
badge

18 jaar

jelle, een 5w-40 is absoluut niet de juiste specificatie! in die tijd (1991) was een 15w-40 of een 10w-40 ruim voldoende voor dit type motor..

ik ga mee in het antwoord van volvo, waarschijnlijk zit daar het probleem..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Jaren geleden golfje in de werkplaats gehad.
Is in principe dezelfde motor.
Klant had zelf ook al eens de oliepomp gecontr(had het zelfde probleem).
Maar toch bleef het overdruk ventiel hangen en persten de
stoters open.(mischien ventiel los door losdraaien pomp bij de controle?)
Ik kwam er achter door een mech. oliedruk meter te monteren.
En zag toen dat de oliedruk naar 10 sprong(bij koude motor).
Dus met meter controleren dan kan je een oliedruk prob. uitsluiten.
Oiram

Koude motor, flink gas geven ... kan het zijn dat op die twee cylinders teveel brandstof ingespoten wordt, en de bougies verzuipen ?. Dit zou kunnen verklaren waarom het met warme motor niet gebeurt, want dan verdampt het overschot aan benzine meteen.

Probeer het eens als de auto buiten staat, en ruik of het erg naar benzine stinkt. Draai dan ook de bougies uit de verdachte cylinder, om te zien of dit echt zo is.

nf23 0

18 jaar

erik..

dit motortype is voorzien van een mono motronic MA 1.2 het lijkt mij dan niet gezien dit type brandstofsysteem, dat er 1 of 2 cilinders teveel brandstof ingespoten krijgt...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Heb je de compressie wel gemeten?

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

hallo, we hebben de oliekanalen gereinigd, klepstoters vervangen en de klepstelen gereinigd. De kop moest er toch af omdat de koppakking ook al een beetje lekte, deze is ook vervangen. Het probleem is opgelost, hij loopt weer als een zonnetje.

Jelle5288 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.