Audi A4: Nieuwe LMM en toch nog turboproblemen?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Twee weken geleden heb ik mijn luchtmassameter laten vervangen omdat deze kapot was of slecht werkte. Mijn auto heeft toen 1 week fantastisch goed gereden maar toen ik op een keer eens goed optrok (+/- 3500tr - 4000tr) , ging hij plots in noodloop en sindsdien rijd hij nog wel iets beter dan ervoor maar zeker niet meer zo goed als die eerste week.
Toen ik de LMM had laten maken zeiden ze me dat de turbo nog wel goed was maar wou ik voor de volle 100% kunnen genieten moest deze ook vervangen worden.

wat zou de oorzaak zijn dat mijn vermogen voor een groot deel (buiten die eerste week) is weggevallen?

PS: Ik rijd met een Audi A4 1.9 Tdi, en er staan 215000 km op.

Lucky9

Geplaatst door Lucky9 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Fredo (0), 17 jaar geleden

goed mogelijk dat je variabele schoepen van je turbo een beetje vast zitten. Deze terug gangbaar maken en terug een tijdje van je turbo genieten.

Veel succes

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

LUK

is het een 90 of een 110 pk?

paul,

Lucky9 (0), 17 jaar geleden

Paul, het is de 110 pk versie...

Lucky9 (0), 17 jaar geleden

Niemand een idee?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Lucky9]Niemand een idee?[/quote]
het kan vanalles zijn LUCKY... van een vacuumslang/magneetklep N-75 tot een defect aan de turbo metname het vacuum gedeelte..

paul,

Fredo (0), 17 jaar geleden

Is da auto al uitgelezen?? Zo ja, wat was het resultaat. Dit kan de zoektoch misschien iets verlichten...

Markus (0) PRO, 17 jaar geleden

KAT verstopt, EGR vast?

Turbodruk meten

Meetwaardeblok 010 motormanagment moet rond de 1.8 bar zitten(absolute druk)

Egr controleren

Mark

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

noodloop heeft totaal niks te maken met de EGR-klep.. die niet of onvoldoende functioneert.

dat hoor jij te weten markus.... ik lees iets van prof...?

paul,

Lucky9 (0), 17 jaar geleden

pff, ik begin het echt wel beu te worden....
als ik nu soms schakel (van 2de naar 3de of van 3de naar 4de), valt mijn vermogen soms ook al weg.
En men airco staat zelfs nog niet op.

En ik zou hem wel eens willen laten uitlezen, maar ik vind hier geen betrouwbare garage in het Antwerpse...
De meest bekende is Beerens (Audi, VW en Seat), maar dat zijn de grootste (en slechtste) gangsters van Antwerpen.

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Beste Lucky9,
kijk ook eens naar de hoge druk slangen, effe goed inspecteren. kunnen wel eens scheuren ,

Good Luck(y),
Thieu

maas6811 (0), 17 jaar geleden

Beste Lucky9,
kijk ook eens naar de hoge druk slangen, effe goed inspecteren. kunnen wel eens scheuren ,

Good Luck(y),
Thieu

Fredo (0), 17 jaar geleden

Van waar ben je ergens in Antwerpen?? Stuur me even een mailtje, misschien kan ik je wel helpen wat dat uitlezen betreft

Frederik (frederikclaes@yahoo.com)

Lucky9 (0), 17 jaar geleden

Ik heb de wagen eens laten uitlezen door iemand en toen gaf hij de foutcode 00575 aan: Vuldrukbegrenzing regelverschil
Gisteren heb ik hem laten uitlezen door de garage en toen gaf hij de foutcode 00519: Sensor spuitdruk signaal .
En ze hebben me aangeraden om de sensor (Inlaatspruitstuk) te vervangen om te beginnen...maar ze zeiden wel tot dit wel maar een mogelijke oplossing zou zijn
Slangen zijn al nagezien en daar was niets mis mee.
En de variabele schoepen zitten niet vast, heb ik al getest

Iemand een idee wat er nog fout kan zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.