auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: sleutel herkenning A4 1.6 werkt niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Deze A4 start en loopt dan 1 seconde, dan slaat hij af.De lamp van sleutel herkenning(transponder) blijft ook knipperen.Komt dit vaker voor en wat is er aan te doen zonder uitlees apparatuur.

Martijn.

Geplaatst door

m.priems (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vrij weinig doe je zonder uitlees apparatuur, je weet immers niet welke storing ie heeft.
meestal moeten de sleutels opnieuw ingelezen worden, heb je het ook geprobeerd met een andere sleutel "reserve"?
probeer anders eens de accupolen los te nemen en na paar min weer monteren.

gr ibo.

ibo 0
badge

18 jaar

probeer eerst de andere sleutel eens, als deze sleutels een keer hard op de grond vallen, dan is in veel gevallen de transponder al defect, werkt het dan nog niet, dan de decoderring om het contact slot vervangen incl sleutels opnieuw programmeren.
sucses

PIETER9040 0
badge

18 jaar

[quote=PIETER9040]probeer eerst de andere sleutel eens, als deze sleutels een keer hard op de grond vallen, dan is in veel gevallen de transponder al defect, werkt het dan nog niet, dan de decoderring om het contact slot vervangen incl sleutels opnieuw programmeren.
sucses[/quote]
de decoderring om het contact slot vervangen ? deze hoef je niet te vervangen,aangezien hij de code alleen maar doorgeeft aan de unit en de chip van stroom voorziet.

ibo 0
badge

18 jaar

ja maar deze ring is regelmatig defect.

gr.pieter

PIETER9040 0
badge

18 jaar

dan is het een ander verhaal ;)

ibo 0
badge

18 jaar

Op het moment dat de communicatie gestoord word door straling van buitenaf, raakt de verbinding gestressed.
Remedie is om de auto 15minuten op contact te laten staan met de sleutel die het meeste gebruikt word.

WouterD 0
badge

18 jaar

Nee nee en nog eens nee als je de kappen van de stuurkolom verwijder dan zie je een dun tweeaardig draadje wat naar die ring loopt maak dat los en maak het kleine stekkertje open blaas het met perslucht schoon en buig ze ligt wat kontakt spray er op en monteer het weer en klaar is Martijn let wel op als het stuur er af moet dan moet je noooooooit het kontakt aan zetten anders blijf je met de storing van de aibag zitten
Veel succes
Gr Wim

bruko 0

18 jaar

[quote=WouterD]Op het moment dat de communicatie gestoord word door straling van buitenaf, raakt de verbinding gestressed.
Remedie is om de auto 15minuten op contact te laten staan met de sleutel die het meeste gebruikt word.[/quote]
wouter..

wie heeft jou dit wijsgemaakt? ''dit soort verhalen doen het goed, maar dan aan tafel onder een borrel''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder][quote=WouterD]Op het moment dat de communicatie gestoord word door straling van buitenaf, raakt de verbinding gestressed.
Remedie is om de auto 15minuten op contact te laten staan met de sleutel die het meeste gebruikt word.[/quote]
wouter..

wie heeft jou dit wijsgemaakt? ''dit soort verhalen doen het goed, maar dan aan tafel onder een borrel''

paul,[/quote]
HAHAHA ja lijkt mij ook Als hij gestrest is moet hij bij de dokter zijn en niet in de garage

Gr Wim

bruko 0

18 jaar

Nog veel beter is om de auto gewoon helemaal te laten staan. Dan heb je nooit meer last van het probleem......

Santa 0

18 jaar

[quote=bruko]Nee nee en nog eens nee als je de kappen van de stuurkolom verwijder dan zie je een dun tweeaardig draadje wat naar die ring loopt maak dat los en maak het kleine stekkertje open blaas het met perslucht schoon en buig ze ligt wat kontakt spray er op en monteer het weer en klaar is Martijn let wel op als het stuur er af moet dan moet je noooooooit het kontakt aan zetten anders blijf je met de storing van de aibag zitten
Veel succes
Gr Wim[/quote]
dit kabeltje raakt ook nog wel eens klem tussen het stelmechanisme van het stuur, (langs de stuurkolom) check dit gelijk ffe als je de beplating weg hebt gehaald.

audia4 0
badge

18 jaar

[quote=bruko][quote=paulkelder][quote=WouterD]Op het moment dat de communicatie gestoord word door straling van buitenaf, raakt de verbinding gestressed.
Remedie is om de auto 15minuten op contact te laten staan met de sleutel die het meeste gebruikt word.[/quote]
wouter..

wie heeft jou dit wijsgemaakt? ''dit soort verhalen doen het goed, maar dan aan tafel onder een borrel''

paul,[/quote]
HAHAHA ja lijkt mij ook Als hij gestrest is moet hij bij de dokter zijn en niet in de garage

Gr Wim[/quote]
Neem mij maar in de zeik! Hebben jullie het wel eens geprobeerd? Nee ,dat dacht ik al. Onbekend maakt onbemind.

Alle VAG modellen met een knipperend transponder/gloeilampje kun je 12 tot 15 minuten op contact laten staan en in 90% van de gevallen slaat de motor hierna gewoon aan. Wel eerst even de zekering van de remlichten nalopen.

Het ene VAG model stopt wel met knipperen / het andere model knippert gewoon door ,maar slaat wel aan.

Vaak komt deze storing naar boven nadat de klant zijn reservesleutel heeft gebruikt. Het toepassen van de auto 12 tot 15 minuten op contact laten staan kun je alleen dmv gebruik van de sleutel die het meeste gebruikt word.

WouterD 0
badge

18 jaar

best wouter....

ik doe niet aan symptoom bestrijding... een probleem oplossen geeft altijd nog het beste resultaat..

''met een gebroken been rond blijven lopen loopt namelijk ook niet zo fijn''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Dag Martijn,

Eerst storing uitlezen, weer proberen te starten als er geen storing meer in systeemcode 25 komt kabel vervangen van leesring naar startonderbreker en probleem is zeer waarschijnlijk opgelost.

Groet, Joost

Joost5859 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]best wouter....

ik doen niet aan symptoom bestrijding... een probleem oplossen geeft altijd nog het beste resultaat..

''met een gebroken been rond blijven lopen loopt namelijk ook niet zo fijn''

paul,[/quote]
Klopt zeer zeker , maar het is een mooie methode om de klant voor de laatste keer rijdend bij zijn/haar garage te krijgen.

Mvg Wouter

WouterD 0
badge

18 jaar

hallo,Martijn

doe maar gewoon wat Joost zegt en jouw probleem is zeer waarschijnlijk opgelost
ik heb er zotientallen van gehad.
en het verhaal van Wouter heb ik nog nooit van gehoord maar wie weet,
ik ga het zeker een keer uitproberen als het te pas komt.

veel succes gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

18 jaar

@IBO Vergeet niet? dat als de accupolen worden losgenomen zelfs bij moderne auto’s met een OBD-systeem. Dat moet je als het even kan nooit doen. Als de spanning van het boordnet wordt afgenomen, is alle informatie over de storing gewist. Het is juist zo makkelijk om bij een Euro 3 of 4 auto, dus van na 2000, eerst gebruik te maken van het diagnosesysteem in de auto. Zelfs als de accu moet worden vervangen, ook is het raadzaam het boordnet met een speciale lader onder spanning te houden tijdens het verwisselen. Los van dit alles worden tal van zaken die voor de gebruiker belangrijk zijn ook gewist als de accupool wordt losgenomen. Het minst belangrijk is het klokje, maar er kan veel elektronica ontregeld worden. Resetten moet gebeuren nadat alle gegevens uit het geheugen zijn opgeslagen en verloopt via de tester. Alleen die computer wordt dan ‘gereset’ waarin zich de storing heeft voorgedaan....

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ibo

wat voor zin heeft het de accu polen los te nemen ?
en niet te vergeten als bij een benz. auto de stroom word onderbroken moet je in de meeste gevallen de gasklep weer opnieuw inleren.
en dat kan niet iedereen zelf doen.

dus bezint eer gij begint

gr. E.Tempel

Ernst Tempel 0
badge

18 jaar

[quote=WouterD][quote=paulkelder]best wouter....

ik doen niet aan symptoom bestrijding... een probleem oplossen geeft altijd nog het beste resultaat..

''met een gebroken been rond blijven lopen loopt namelijk ook niet zo fijn''

paul,[/quote]
Klopt zeer zeker , maar het is een mooie methode om de klant voor de laatste keer rijdend bij zijn/haar garage te krijgen.

Mvg Wouter[/quote]
Nou volgens mij proberen we hier een probleem op te lossen en niet te omzeilen daar gaat het hier toch om om het probleem te verhelpen En wat jij zegt De klant lijkt mij nooit twee sleutels bij te hebben als hij langs de kant staat dus dat verhaal gaat ook niet op de enige manier is als je de 7 kodige combinatie weet

Gr Wim

bruko 0

18 jaar

[quote=bruko][quote=WouterD][quote=paulkelder]best wouter....

ik doen niet aan symptoom bestrijding... een probleem oplossen geeft altijd nog het beste resultaat..

''met een gebroken been rond blijven lopen loopt namelijk ook niet zo fijn''

paul,[/quote]
Klopt zeer zeker , maar het is een mooie methode om de klant voor de laatste keer rijdend bij zijn/haar garage te krijgen.

Mvg Wouter[/quote]
Nou volgens mij proberen we hier een probleem op te lossen en niet te omzeilen daar gaat het hier toch om om het probleem te verhelpen En wat jij zegt De klant lijkt mij nooit twee sleutels bij te hebben als hij langs de kant staat dus dat verhaal gaat ook niet op de enige manier is als je de 7 kodige combinatie weet

Gr Wim[/quote]
Wim , jij hebt niet alles gelezen.

Nogmaals:
[quote]Vaak komt deze storing naar boven nadat de klant zijn reservesleutel heeft gebruikt. Het toepassen van de auto 12 tot 15 minuten op contact laten staan kun je alleen dmv gebruik van de sleutel die het meeste gebruikt word.[/quote]

WouterD 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.