Hallo,
Ik heb al een tijdje een motormanagment lampje met de volgende storingen:
- 17939 (Nokkenasverstelling onderbreking / Camshaft Control Circuit open circuit)
- 16396 (Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 1 Timing teveel verlaat / Camshaft position actuator A bank-1 (intake) Advance setpoint not reached (Over-Retarded)
Na het wissen komen deze steeds weer terug op willekeurige momenten. Soms al na een uur, soms pas na een paar dagen. Ik heb verder nergens last van, de auto start en rijdt prima en loopt ook netjes stationair. Heeel misschien soms een beetje onregelmatig schokje bij het stationair draaien en wat minder power. Daarnaast lijkt het of de auto wat meer zuipt.
De distributie is al een jaar geleden vervangen en zou volgens de audi dealer nog goed moeten zijn. De auto is grof nagekeken door audi voor deze storing, hun vermoedde de nokkenaspositiesensor omdat de distributie er nog goed uit zag.
Toevallig is recent de nokkenaspositie sensor vervangen, maar helaas krijg ik nog steeds de storing(en). Nu las ik iets over de N205 valve, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat dit is en waar die zit. Kan ik hier zelf makkelijk bij?
Alles wat zelf te proberen valt wil ik graag proberen omdat ik kosten wil besparen. Wat kan ik zelf nog meer proberen en wat zou het anders nog kunnen zijn wat ik zou moeten laten doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.