auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi TT 1999: Flinke tik in het blok

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AJQ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 132

Hallo

Sinds vorige maand kwam ik erachter dat mijn auto een flinke tik geeft, de tik gaat mee met het toerental
warme of koude motor geeft geen verschil de tik is altijd aanwezig,
ik heb sinds 2 weken een aantal dingen vervangen aan de auto uit voorzorg en omdat ik ervanuit ging dat de tik verdween aan verloren olie druk door ouderdom van de pomp,

Olie zeef van febi
Oliepomp van febi
Kroon olie 5w-30 gebruikt
Bougies van Bosch FR78X
Distributie riem, spanner en waterpomp van gates
Multiriem set van gates

heb de kleppendeksel los gehaald om de kleppen te inspecteren, alles ziet er “normaal” uit geen sludge vorming of speling op de klepstoters en nokkenas
Heb ook een compressie test uitgevoerd, alle cilinders staan gemiddeld op 11 a 12 bar waar niks mis mee is dus de kleppen lijken mij ook in orde

Heb hier een filmpje op youtube staan waarbij je het luid en duidelijk kan horen;

https://youtu.be/_nknUg9zRqI

Hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg Terry Janzen

Geplaatst door

Terry janzen (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nokkenas-ketting ... versteller/spanner ook nagekeken? of zit die hier niet op

lange-frans 0

4 jaar

Zit er wel op maar de ketting staat gewoon strak, word de spanner ook gevoed dmv blok olie?

Carterpan losgeschroefd om alles eens te inspecteren van onder, eerste gezicht niks geks te zien maar toen ik de pan schoonmaakte kwam ik een L vormig tuitje tegen,
toen nog eens goed gekeken achter de krukas en ja hoor bij cilinder 4 mist zo’n “haakje”
ziet er naar uit dat het afgebroken is, Maar wat doet dit tuitje? Cilinderkoeling?
Zou dit de oorzaak zijn van het getik?

Mvg Terry Janzen

deze is de olie sproeier van de zuiger bodem.
dit is niet de tik zelf maar misschien wel de veroorzaker er van.
omdat de tik warm en koud het zelfde is zou het kunnen dat er speling op de piston pen zit maar dan moet de gehele motor uit elkaar .
dat zal toch moeten want die olie sproeier zit er niet voor niks.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.