Audi A8: noodloop automaat A8 2.5 tdi '98

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Hallo,
Ik heb mijn A8 2.5 Tdi in Hongarije moeten achterlaten omdat de bak in de noodloop sprong.
Echter na resetten (loskoppelen pool accu)leek alles weer opgelost,heb speciaal op het schakelen van de bak gelet maar deze schakeld perfect!
De volgende dag echter na het starten wederom noodloop maar na reset deed bleef hij er in staan !
de bak is door de boer staphorst 70.000 km terug gereviseerd ,na bezoek aan audi dealer in Hongarije,werd mij verteld dat het de brandstof pomp was(na uitlezen van computer)kosten 2200 €.
Heb toen de auto meegenomen omdat hij dit in mijn ogen niet meer waard is ,en voor second opinon naar een revisie bedrijf gegaan die ook de pompen voor de betrefende dealer reviseert!
dit is op een auto ambulance gebeurd omdat de auto een nacht na het bezoek aan de dealer helemaal niet meer wilde starten .
Deze heeft aangegeven,na controle, dat er met het mechanische gedeelte van de pomp niks mis was.
Bleef over dat de prinplaat(computer)op de pomp defect was.
Deze naar nederland laten sturen en wat blijkt...?
Niet stuk !! Na uitlezen geen enkele fout kunnen vinden .
Wat nu ? mijn auto staat daar en moet terug ,ze hebben bij de dealer wel nog het brandstof filter vervangen deze zat echt vol met rotzooi.
waterpomp is 6 week terug vervangen ,is er iemand die mij een tip kan geven??!!
Alvast bedankt !
vr.gr. Henk

pastako

Geplaatst door pastako (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Henk

Ik zou ervoor zorgen dat de auto weer terug komt naar NL en er dan hier iemand na laten kijken..voor je je dalijk nog een hoop extra kosten op de hals gaat halen.

Gr Stefan

pastako (0), 14 jaar geleden

Stefan

Het probleem is dat DAT ook veel geld kost ,en ik ben zeer regelmatig in Hongarije en weet dat ze daar net zulke goede monteurs hebben als hier.
Laat hem dan ook liever staan om daar te repareren,maar zoek ook hier naar advies.
Bedankt voor je reactie.

groet, henk

mike e39 (0) PRO, 14 jaar geleden

Je bent zeker niet aangesloten bij de anwb of met europa service dan zou inieder geval de auto terug naar NL gehaald kunnen worden, van de andere kant is die wagen zeker in Hongarije goed te repareren kennis genoeg daar , ik zou bijna zeggen op reparatie gebied meer als in NL , het probleem is een goede reparateur te vinden die een buitenlander geen poot uitdraait, als je mensen van daar kent zou het geen probleem moeten zijn om die wagen te repareren .

De storing aan je wagen die je beschrijft heb ik ook gehad bij mijn e32 gebeurde een paar keer p/jaar , opnieuw starten en dan was het weer goed, ik heb me er niet echt mee bezig gehouden maar waar wel opgelet moet worden is voldoende spanning, dus als je accu niet op spanning blijft dit kan je ecu ook ontregelen ook de aansluitting van de massa draad/klem op de carroserrie kontroleren .

pastako (0), 14 jaar geleden

Hallo Mike,
Bedankt voor je reactie ,ben wel lid van anwb ,maar de auto word niet eerder opgehaald dan wanneer deze binnen 3 dagen niet te repareren is daar.
Maar zit zeer geregeld daar en weet dat de kennis daar ook voor handen is.
Nadat de accu weer goed vol geladen was kon de auto zonder problemen weer worden gestart ,dus dat klopte ,maar de storing bleef.
Ga er deze week maar weer naar toe en hoop het te kunnen oplossen met hulp daar.
Zou een nieuwe accu mischien oplossing bieden ?

groet,Henk

mike e39 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als bij het starten de accuspanning helemaal terug loopt kan dit een oorzaak zijn ,maar je zou kunnen proberen de auto te starten met starthulp een accubooster of startkabels gebruiken en dan kijken of de storing weg blijft . dit na een ecu reset natuurlijk.

Mg Mike

pastako (0), 14 jaar geleden

Hallo,
De auto staat weer thuis,toch de pomp uit elkaar laten halen en er bleek een HEEEEEL klien krasje op een verdeel zuigertje te zitten.
Deze zorgde voor de storing,gereviseerde 0006 pomp gekoppeld met de goedgekeurde 0002 pomp computer en hij reed weer !
Ze zijn daar kundig en voor 400 euro was de zaak weer opgelost !!
bedankt voor het mee denken allemaal!

ALS ik problemen krijg kom ik hier zeker terug :)
vriendelijke groet, Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.