👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Vorige week ging mijn watertemperatuurlampje branden en na controle bleek er olie in het expansievat van het koelsysteem te drijven.
Eerste conclusie, lekke koppakking. Cilinderkop gedemonteerd, af laten persen (was ok) , vlakken en gelijk maar klepgeleiders laten vervangen.
Na montage had ik helaas (ontzettend balen) nog steeds het zelfde probleem. Nu vertelde de audi-dealer dat het ook weleens voorkomt dat de pakkingen van de warmtewisselaar lek kunnen gaan. Andere warmtewisselaar erop, pakkingen vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. :-(
De motor lekt alleen olie naar het koelsysteem, niet andersom. Geen witte rook of sludge in de olie, motor loopt verder als een zonnetje. Weet iemand nog andere mogelijke oorzaken? of kan ik ervan uitgaan dat het blok gescheurd is? of kan het toch zijn dat het afpersen geen garantie geeft dat de cilinderkop goed is? ik word er nu wel een beetje radeloos van. Het blok (1.9tdi 90pk) heeft 320.000km gelopen maar loopt perfect en had ook geen olieverbruik.
Wie heeft er ervaring met dit soort problemen?????
Groeten Raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
raymond
is de motor goed doorgespoelt...? de sensor in het expansievat gaan ook nog wel eens stuk. die is nu zeker stuk nu het met olie in aanraking is geweest.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar