Beste monteurs, ik heb dit probleem ook voorgelegd op het audi forum, maar krijg hier niet veel antwoorden. Aangezien hier de kenners zitten, probeer ik het hier ook eens.
Ik heb nu een klein jaar een audi A4 1.8T, prima auto en wil er wel even in blijven rijden. Aangezien er nu 210dkm op de klok staat, en de 1.8t's bekend staan om problemen met motorvervuiling (olie sludge), wil ik preventief onderhoud uitvoeren.
Heb laatst de kleppendeksel eraf gehad, en er zit wel wat aanslag in het blok. Nu wil ik dus binnenkort het carter eronderuit halen om dit schoon te maken, de zeef en eventueel de oliepomp te vervangen.
Carterpan demonteren is een beste klus, aangezien het blok los moet van het subframe, en iets opgehesen moet worden om het carter eronderuit te krijgen. Lijkt mij dan verstandig om meteen de oliepomp te vervangen?
Ik dacht slim te zijn om een complete olie pomp kit te bestellen via ebay, dit is inclusief zeef, ketting, pomp, spanner voor nog geen 100 euro, merk olie pomp is Topran. Losse oliepomp bij de dealer is 175 euro.
Maar nu ik wacht tot mijn bestelling arriveert, begint er toch iets te knagen.... doe ik er wel goed aan om een after market olie pomp terug te plaatsen? Heb gezocht naar Topran, schijnt niet slecht te zijn.... wat zouden jullie doen, origineel of after market? Iemand misschien ervaringen met Topran? Wil niet op de verkeerde manier gaan bezuinigen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Topran is een prima alternatief, niks mis mee.....
Gr. paul
[quote=P. Kelder]Topran is een prima alternatief, niks mis mee.....
Gr. paul[/quote]
Fijn om te horen! Dank je.
Gr Wouter
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar