auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A3: Onderstel/aandrijving probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t AGU

Wie helpt mij?

De auto 'bonkt' in de bochten, het bonken gaat met de snelheid van de draaiende wielen,
bij alle snelheden, bij optrekken/remmen/gas los/ koppeling in,
het geluid komt van rechts voor.

Wat heb ik vervangen:

-velgen (2X)
-fuseekogels
-draagarmrubbers
-schokbrekers

De lagers en de homokineten kunnen het niet zijn:

-lagers gaan 'zoemen' als ze af zijn.
-homokineten merk je alleen bij accelereren/remmen als ze af zijn.

Wat kan dit zijn?

Geplaatst door

Keimpe (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

homokineten merk je alleen bij accelereren/remmen als ze af zijn.

dat is niet helemaal waar, een hele slechte homokineet zal indd van zich laten horen bij het acceleren....een homokineet is meestal te merken in scherpe bochten....dan krijgt men vaak de door jouw omschreven klacht..

pak eens een ruim parkeer terrein, ga met voledig ingestuurde wielen rondje's maken in de 1 e versnelling..zo is vaak wel te horen of het een as die knakkert.

arie549 0
badge

17 jaar

Lijkt mij ook zeer zeker op versleten homokineten.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

velgen met centreer ringen gemonteerd met de juiste steek en de juiste bouten
zit de centrale bout in de aandrijfas goed vast en zit de homokineet niet scheef in de naaf en wrikt/bonkt daardoor
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

centrale bout zit vast, er zitten std velgen onder 15" et38, was 18" et35.
bij rechtuit rijden hoor je het bonken lichtjes, al bij een beetje insturen, links en rechts, bonkt hij.
een monteur bij de plaatselijke VAG garage vertelde dat ik de lagers die aan het einde van de schokbrekers, in de veerpoot, moest controleren op speling.
het lijkt mij persoonlijk sterk dat dat lager met het ritme van de wielen gaat bonken.

ik zal de homokineet nader bekijken/testen, allen bedankt!!

Keimpe 0

17 jaar

hij bedoelt zeker de bovenste schokbreker lager
wat je ook moet controleren of de fuseekogels geen ruimte hebben

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik denk toch ook aan dat bovenste schokbreker-lager. Zijn de bouten daar trouwens allemaal wel met de juiste aanhaalmoment aangehaald??

Homokineet is het niet denk ik. Deze geeft geen bonkend, maar eerder een klikkend geluid.

Fredo 0

17 jaar

@ Jerry: de fuseekogels zijn vervangen.

@ Fredo: De bouten zijn daar handvast aangedraaid, omdat je met een inbus de schroef moet tegenhouden tegen doordraaien. vóór het vervangen van de schokbrekers was het probleem er ook al,
Ik zal mij er op concentreren.

Keimpe 0

17 jaar

Keimpe, wer wennest do?

Ennuh.... er ZATEN 18 inch velgen onder......??
Da's meestal een teken dat de vorige eigenaar een petje droeg.....

Die staan meestal niet zo goed bekend vom hun uitgaven voor regulier onderhoud!

Luister naar de kenners op deze site!

Santa 0

17 jaar

[quote=Keimpe]@ Jerry: de fuseekogels zijn vervangen.

@ Fredo: De bouten zijn daar handvast aangedraaid, omdat je met een inbus de schroef moet tegenhouden tegen doordraaien. vóór het vervangen van de schokbrekers was het probleem er ook al,
Ik zal mij er op concentreren.[/quote]
hebben ze ook de rubbes in de armen verv.

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

En de rubbers van de stabilisatorstang....?

Santa 0

17 jaar

dat bedoelde ik
volgens mij moet je compldrarm verv dus andere rubbrs autom verv
mvg jellie

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

@Santa: Ik wenne in Smilde, maar mien hait en mem benne Frysk.
De 18" velgen zijn van mezelf, en ik draag af en toe ook wel eens een petje, dit in verband met het weinige haar dat ik nog heb.

Helemaal bovenaan staat wat ik vervangen heb, maar ik wil het best herhalen.
-velgen (2X)
-fuseekogels
-draagarmrubbers
-schokbrekers
-rubbers van de stabilisatorstang (2 jaar geleden)

Bij een A3 hoef je niet de complete arm te verwisselen, rubbers zijn los verkrijgbaar. is gedaan.

Keimpe 0

17 jaar

Toevallig geen hoogteslag in je banden?
Hierdoor kan de zaak gaan hobbelen en waar dan maar wat speling op zit, kan vervolgens gaan rammelen/bonken.

Santa 0

17 jaar

nee, ik heb drie verschillende banden/velgen geprobeert.

als ik de het stuur op maximale uitslag zet, en ik zet de krik onder de draagarm, en ik geef een sjor aan het wiel, dan moet ik er toch ook achter komen waar het geluid weg komt?
Of moet het andere wiel dan ook dat lucht in i.v.m. het diffrentieel.
Kan die ook versleten zijn?
of speling op het stuurhuis?

Keimpe 0

17 jaar

Speling in je stuurinrichting voel je vooral op een klinkerweg of bij stilstand. Rijdend voel je geklapper in je stuur en bij stilstand voel je speling. Dit is ook wel te voelen aan je wielen. Kun je gelijk TOCH ff voelen hoe het met de wiellagers is.......
Het differentieel in je versnellingsbak heeft in principe niks van doen met de stuuruitslag van je voorwielen maar je homokineten wechter wel.....
Hoe is het met die homo's? Heb je ze gechekt?
Behalve speling op de buitenste kunnen de BINNENSTE ook nog gewoon vastzitten......

Santa 0

17 jaar

op de stuuruitslag zit minimale speling.
op het stuur zit wel een beetje speling.
Ik kan wel nieuwe homo's bestellen, maar die gaan over de toonbank voor + minus 150 euro stuk.
Zul je net zien dat dat het niet is, heb ik weer!
Wat bedoel je met binnenste HK die gewoon vast zitten?

Keimpe 0

17 jaar

zitten deze homo's niet tegen de bak met een flens met zes bouten?????
zomaar idee
enne 18 inch>petje>eurigebrek>verstand van auto's maar niet van techniek?
kan me indenkendat deboutjes mischien los zitten?
kweet nie
probeer mee te denke
(petje klemt n beetje)
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]zitten deze homo's niet tegen de bak met een flens met zes bouten?????
zomaar idee
enne 18 inch>petje>eurigebrek>verstand van auto's maar niet van techniek?
kan me indenkendat deboutjes mischien los zitten?
kweet nie
probeer mee te denke
(petje klemt n beetje)
mvg jerry[/quote]
Ja, alles leuk en aardig, maar ik heb nog geen tijd en gelegenheid (schijtweer, mag alles op straat doen) om te bekijken en te testen hoe de vork in de steel zit.
Ik heb ook geen fotografisch geheugen om te kunnen weten of de HK tegen de bak met 6 bouten vast zit, ja of nee.
Dan moet ik gaan kjiken.
Ik lig niet elke dag met me vreter onder die auto te koekeloere.
18",een petje, eurigebrek en geen verstand van techniek? in één keer goed!!!!
Heb jij mensenkennis gestudeerd?
Of ben je helderziend?
mvg Keimpe

Keimpe 0

17 jaar

nee ben collega monteur
probeer die petjes t vak te leren
en draag ideeen aan
hoop dat de oplossing er bij zit
enne
ga rustig eten
neem een bak koffie om 7,30 uur
pak om 9 uur pilsje
stukkie kaas r bij
kan je alles rustig doorlezen
en dan hopen dat t zaterdag nie va da schietwearist
en dan rustig kijken en controleren
zien we saterdag avont wel hoe tis gegaan
toch mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Goed recept, ga ik doen

Keimpe 0

17 jaar

Jawel!! we zijn erachter!!

Dus wel het wiellager, was niks aan te horen, ook geen speling.
Speling in het stuur is ook weg.

Keimpe 0

17 jaar

wees blij
maar die auto's net vrouwen
nemen je in demaling
zetten je op t verkeerde spoor
laten je dag en nacht zwoegen(denken/hoofdpijn)
en schudden als nog je zak leeg.
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=Santa]Kun je gelijk TOCH ff voelen hoe het met de wiellagers is.......[/quote]

Santa 0

17 jaar

En gelijk had je

Keimpe 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.